Obvinění: Reklama na Activii je téměř dokonalá lež

Tomáš Fránek
24. 3. 2011 10:00
Nevládní sdružení napadlo společnost Danone kvůli reklamě na jogurt Activia

Brno/Berlín - Jogurty Activia společnosti Danone nepomáhají chránit zdraví ani zdaleka tak, jak se tvrdí v reklamách vysílaných i v Česku.

Prestižní německá nevládní organizace Foodwatch, která sleduje bezpečnost potravin, tak na základě svých testů uvedla, že reklama na Activii propagující její zdravotní účinky je téměř dokonalá reklamní lež.

"Je to jen normální jogurt," uvedla Anne Markwardt ze sdružení.

Lepší je chůze

Danone přitom nemá problémy s Activií poprvé.

Firma, která je největším výrobcem jogurtů na světě, totiž čelila ve Spojených státech soudnímu projednávání v souvislosti s reklamní kampaní, která u jogurtů Activia a DanActive zdůrazňuje jejich zdravotní přínos a lepší probiotické účinky, než jsou u výrobků konkurence.

A Danone raději zaplatilo miliony dolarů za urovnání sporu i když firma neustoupila ze svého tvrzení, že Activia pomáhá k udržení zdraví.

Podle sdružení Foodwatch ale reklama na Activii značně přehání, podobné účinky při trávení jako u Activie je možné dosáhnout i normálními jogurty, sušenými švestkami nebo obyčejnou chůzí.

Sdružení rovněž upozornilo, že Activia má 13,4 procenta cukru, což je víc jak Coca Cola.

Firma má testy

Danone ale všechny výtky odmítá, podle ní zdravotní účinky dokázaly testy. A pokud nechtějí zákazníci jogurt s cukrem, tak si mohou koupit Activii bez cukru.

Kampaň na Activii vede Danone po celém světě včetně České republiky, k soudu však případ doputoval jenom v USA. Před dvěma roky kampaň na Activii navíc podpořila i Světová gastroenterologická organizace.

Firma, která v Česku žádné stížnosti na Activii vyráběnou v mlékárně v Benešově nezaznamenala, má k dispozici studii ústavu Preventivního lékařství brněnské Masarykovy univerzity. Experti v ní potvrdili, že Activia pomáhá regulovat zažívání.

Společnost Danone už předloni musela řešit problém s dalším svým výrobkem, nápojem Actimel.

V Británii totiž zastavili reklamu na Actimel. Úřad ASA (The Advertising Standards Authority), který ve Spojeném království dbá na pravdivost reklam, totiž došel k tomu, že nápoj nepřináší žádný přínos dětskému zdraví, a reklamu zakázal.

V reklamě se totiž výrobce dušoval, že právě jeho výrobek pomáhá a podporuje přirozenou obranyschopnost dětí. Podle úřadu ale "vědecké důkazy" proklamované v reklamě nejsou dostačující.

 

Právě se děje

Další zprávy