Tesco útočí na centra měst, může převzít Žabku

Tomáš Fránek
2. 3. 2011 16:12
Antimonopolní úřad povolil Tescu získat obchody Žabka
Síť Žabka přechází pod Tesco, to ji chce provozovat jako franšízu.
Síť Žabka přechází pod Tesco, to ji chce provozovat jako franšízu. | Foto: Ondřej Besperát

Brno - Další expanzi obchodů Tesco už nic nestojí v cestě.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž povolil společnosti Tesco získání obchodů Žabka a Koruna.

Tesco tak převzetím prodejen útočí na centra měst, která stále ve větší míře obsazují vietnamské večerky.

Podle antimonopolního úřadu, který celou transakci posuzoval, nedojde převzetím obchodů k narušení hospodářské soutěže. "Na maloobchodním trhu prodeje zboží denní potřeby se Úřad podrobněji zabýval třemi lokalitami na severní Moravě, kde společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů přesáhne hranici 25 procent," uvedl šéf úřad Petr Rafaj.

Podle názoru antimonopolního úřadu nedojde k výraznému posílení současného postavení Tesca. V posuzovaných oblastech navíc další obchodní řetězce jako Ahold (Albert), Schwarz (Kaufland, Lidl) a REWE (Billa, Penny Market) působí jako dostatečně silná konkurence.

"Na nákupních trzích bude nárůst tržního podílu pouze nepatrný a i zde vstupuje do poptávky řada konkurenčních subjektů. Úřad tedy dospěl k závěru, že posuzovaná fúze nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže," dodal Rafaj.

„Díky dlouholetým znalostem a zkušenostem Tesco a Koruny budeme moci nabídnout zákazníkum lepší služby a nabídku. Do konce roku přeměníme veškeré obchody Koruna na oblíbené Tesco Expres se zachováním některých stávajících prvků. Budeme pokračovat na rozvoji obchodní sítě Žabka na základě franšízy, a to jak v Praze, tak i ostatních velkých městech  České republiky," uvedl Robert Pitt, budoucí ředitel obchodní sítě Žabka.

Tesco koupilo koncem minulého roku za zhruba miliardu korun 128 malých obchodů Žabka a Koruna, které v Česku provozovala investiční skupina Penta.

Připoměňte si: Jak se otevírala první Žabka (fotky z jara 2008).

Žabky si ponechají svou značku

Samoobsluhy Žabka mají průměrnou prodejní plochu 90 metrů čtverečních a obchody Koruna 400 metrů čtverečních. "Tento obchod je v souladu s naší strategií nabízet několik formátů prodejen," komentoval podpis smlouvy s Pentou generální ředitel společnosti Tesco Stores ČR Philip J. Clarke.

Tesco plánuje prodejny Žabka nadále provozovat formou franšízingu a pod stávajícím názvem.

"Tímto způsobem budeme moci vstoupit do rychle se rozvíjejícího segmentu maloobchodního trhu s obchody o rozloze pod 200 metrů čtverečních," podotkl Clarke.

Obchody Koruna společnost Tesco zrekonstruuje na samoobsluhy Tesco Expres, jejichž síť v Česku už třetím rokem buduje a nyní jich provozuje více než dvě desítky.

 

Právě se děje

Další zprávy