Slevové servery se bojí podvodníků, zakládají asociaci

Michal Růžička
17. 2. 2011 12:30
Češi objevili slevy specializovaných serverů. Ale roste i riziko, že se spálí
Slevy na slevových serverech jsou často větší než při výprodejích v klasických obchodech
Slevy na slevových serverech jsou často větší než při výprodejích v klasických obchodech | Foto: Veronika Skálová

Praha - Češi objevili slevy specializovaných internetových serverů. Vedle stále se rozšiřujících nabídek úspěšných společností to znamená i nárůst podvodů.

Proto se skupina majitelů nejznámějších slevových serverů rozhodla založit Asociaci slevových serverů. V minulém týdnu se konala první přípravná schůzka. Asociace by vypracovala mimo jiné etický kodex, jenž by sloužil k lepší orientaci zákazníků. Podle odhadů operuje jen v České republice asi 160 slevových serverů.

"Hlavním impulsem ke vzniku asociace jsou některé negativní jevy z poslední doby, očerňující celý sektor," říká Patr Jarkovský, jednatel společnosti provozující server Hypersleva.cz. "Například krach i-slevy.cz a jejich nezaplacené pohledávky, či stránky nebeslev.cz na Facebooku, které administrátor už dvakrát smazal."

O jak velký byznys jde? Hypersleva.cz, která je dle odhadů čtvrtým největším portálem svého druhu v České republice, nedávno překročila 45 tisíc prodaných zlevněných poukazů na služby. "Průměrná výše slevy je 59,9 procenta," říká Petr Jarkovský, "a to celkově znamená, že jsme našim zákazníkům ušetřili už přes 25 milionů korun. Zatím nejvyšší slevy dosáhl kurs čínštiny, a to 93,3%."

Většinu nákupů na slevových serverech obstarávají v České republice ženy (68 procent oproti 32 procentu mužů), které nakupují různé masáže, kosmetiku a sport.  V posledních měsících se ale slevové servery osvědčily i jako účinné nástroje pro sbírání charitativních příspěvků. Zatímco Slevomat nabízel kolem Vánoc ve spolupráci s darujspravne.cz charitativní poukazy, Hypersleva.cz vybrala desítky tisíc korun při ničivých povodních na Liberecku.

Hypersleva.cz rozvíjí své služby také na Slovensku, což je podle Petra Jarkovského zcela jiný trh. "Na Slovensku jsou lidé zatím opatrní, nedůvěřiví. Občas si koupí levnou službu na zkoušku a pak pozorují, co se bude dít. Zda jim poukaz přijde a zda ho opravdu budou moci vyměnit za danou službu."

O založení Asociace slevových portálů na Slovensku se ale prý zatím neuvažuje.

 

Právě se děje

Další zprávy