Ovoce z trhu chce jen 10 procent Čechů. Vládnou markety

Veronika Skálová ČTK Veronika Skálová, ČTK
20. 1. 2011 11:23
Podle průzkumu v samoobsluhách nakupuje ovoce a zeleninu 64 procent lidí. Nakupují hlavně podle vzhledu.
Hypermarkety a supermarkety jsou místem, kde ovoce a zeleninu nakupuje nejvíce Čechů.
Hypermarkety a supermarkety jsou místem, kde ovoce a zeleninu nakupuje nejvíce Čechů. | Foto: Albert

Praha - Specializované prodejny ovoce a zeleniny v Česku skomírají. Češi je totiž v drtivé většině případů vyměnili za hypermarkety a supermarkety velkých řetězců.

V malých prodejnách pouze s ovocem a zeleninou nakupuje pouze čtvrtina respondentů, na tržištích dokonce jen desetina dotázaných. Velké samoobsluhy tak vedou u téměř dvou třetin Čechů. Ve svém průzkumu to zjistila společnost Chiquita.

Lidé si místo, kde ovoce a zeleninu nakoupí, vybírají zejména podle šíře nabídky. "Obecně je se sortimentem ovoce a zeleniny spokojeno 87 procent dotazovaných, ale 52 procent jich kritizuje vzhled a kvalitu," uvedla společnost Chiquita, která do Česka dováží banány.

Hlavní výtky, které zákazníka od nákupu odradí, si vysloužila pomačkanost plodů, která vadí 31 procentům dotázaných. Stejně tak spolehlivě odradí, když zboží není čerstvé, známky hniloby vadí sedmi procentům respondentů.

"Ovoce či zeleninu si lidé vybírají spíše podle vzhledu, než podle ceny, například u banánů je to 88 procent spotřebitelů," uvádí zpráva.

 

Právě se děje

Další zprávy