Řetězce s drogerií bobtnají, lidé je mají nejraději

Veronika Skálová Veronika Skálová
21. 10. 2010 11:14
Specializované řetězce mají v Česku 1166 prodejen.
Pro kosmetiku lidé chodí do specializovaných samoobsluh, pro prášky na praní a čistící prostředky do hypermarketů.
Pro kosmetiku lidé chodí do specializovaných samoobsluh, pro prášky na praní a čistící prostředky do hypermarketů. | Foto: www.vydra-vcelarstvi.cz

Praha - Sice je považujeme za dražší než například hypermarkety, ale stejně nejčastěji nakupujeme drogerii a kosmetiku v samoobslužných prodejnách několika největších drogistických řetězců. Ve svém aktuálním průzkumu o zákaznickém chování to zjistila společnost Incoma GfK.

"Mezi českými zákazníky nakupujícími drogerii a kosmetiku převažují zákazníci konzervativní, věrní osvědčeným značkám a výrobkům, a lidé cenově citliví, podrobně sledující ceny a nakupující především cenově výhodné zboží,"charakterizoval zvyklosti zákazníků Pavel Cabal z Incomy.

Výzkum zjistil, že 37 procent respondentů dává přednost specializovaných řetězcům, 34 procent lidí pak nakupuje drogerii v hypermarketech. Češi ale rozlišují, jaký typ výrobků potřebují nakoupit.

Parfémy se kupují v drogeriích

"V hypermarketech české domácnosti nakupují především např. dětské papírové plenky, úklidové prostředky, čistící prostředky na nádobí nebo prací prostředky," upřesnil Cabal.

Naopak přípravky pro péči o tělo, obličej, ústní hygienu a parfémy či deodoranty pak Češi raději nakupují ve specializovaných řetězcích.

Ty na českém trhu obsazují stále větší podíl. Největším řetězcem v Česku je nyní drogerie Teta, která má i s nezávislými drogisty 680 prodejen a za loňský rok dosáhla obratu 5,6 miliard korun.

Nakupuje se tu rychleji

Druhé místo patří DM drogerii se 194 prodejnami a loňským obratem 4,9 miliardy, třetí řetězci Schlecker se 183 prodejnami a obratem 2,1 miliardy. Posledním z velkých řetězců v Česku je Rossman, který letos neotevřel žádné nové prodejny a má jich tak 109, v loňském roce vykázal obrat 2,6 miliardy korun.

Průměrná útrata v samoobslužné drogerii je o něco nižší než při nákupu v hypermarketu. Lidé v průměru při jedné návštěvě zaplatí 352 korun, v hypermarketech to je 390 korun za drogistické zboží.

Ač zákazníci často považují specializované řetězce za dražší, mnohem lépe hodnotí jejich personál i rychlost nákupu v nich.


 

Právě se děje

Další zprávy