Samoobslužné pípy míří do Německa, síť roste i doma

Veronika Skálová Veronika Skálová
24. 9. 2010 14:20
Síť restaurací otestuje otevření první restaurace v Berlíně.
V restauracích The PUB si lidé čepují pivo sami, na displejích navíc mohou sledovat, který stůl vypil nejvíc. Ilustrační foto.
V restauracích The PUB si lidé čepují pivo sami, na displejích navíc mohou sledovat, který stůl vypil nejvíc. Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha - Samoobslužné restaurace The PUB, které se úspěšně šíří formou franšízy po Česku, plánuje ještě letos i výpad za hranice.

Jako první se pokusí dobýt Německo, konkrétně Berlín, kde bude na přelomu září a října otevřena první pobočka. Pokud se Němcům restaurace se samoobslužnými pípami zalíbí, mohla by v Německu vzniknout franšízová síť stejně jako v domovské České republice.

"Berlín je náš pilotní projekt v Německu, pro které má naši licenci jedna izraelská společnost. Po zhruba půlročním testovacím provozu uvidíme, zda německý trh náš koncept akceptoval. Pokud se ukáže, že tam má šanci na úspěch, tak máme v plánu po celém Německu spustit několik desítek restaurací The PUB," řekl ČTK jednatel společnosti The PUB Franchising Jaroslav Stuna.

Německé restaurace nebudou nabízet česká piva, ale pěnivé moky od místních regionálních pivovarů. České pivo bude sice také k dostání, ale jen jako doplněk k místním pivům.

"Německo je specifické v tom, že tam není jedna silná značka piva akceptovatelná na celém trhu. Proto jdeme cestou lokálních pivovarů," vysvětlil Stuna.

Pokud se expanze do zahraničí podaří, nemusela by skončit v Německu. Společnost The PUB Franchising zvažuje i pokus o dobytí slovenského nebo rakouského trhu a zvažuje své možnosti v souvislosti s Velkou Británií.

První samoobslužná restaurace byla otevřena před pěti lety, do konce roku by se měl počet poboček v Česku zvýšit na dvanáct.

 

Právě se děje

Další zprávy