E-shopy bojují s okurkovou sezónou jen do srpna

Veronika Skálová Veronika Skálová
5. 7. 2010 21:20
Červen a červenec znamenají pokles zájmu o jiné než sezónní zboží.
iPad se sice v Česku oficiálně zatím neprodává, ale v internetových obchodech k dostání je.
iPad se sice v Česku oficiálně zatím neprodává, ale v internetových obchodech k dostání je. | Foto: Reuters

Brno - Období dovolených a teplého počasí, které láká maximálně k vodě, internetovým obchodům nepřeje o nic víc, než těm kamenným. Obvykle začíná "okurková sezona" pro eshopy už v červnu a neskončí dřív než s červencem. Letos je situace trochu jiná.

"Letošní červen i kvůli horšímu počasí ovšem nebyl tak slabý. I když je léto určitě pro internetové obchody slabším obdobím, často využívají období prázdnin k vylepšování interních procesů, a především pak jako přípravu na tradičně bohatou vánoční sezónu. I když se to může v parních letních dnech zdát jako bláhové, pro internetové obchody začíná největší shon již na přelomu srpna a září, proto se na něj musí dostatečně připravit," popsal Tomáš Hodboď z internetového srovnávače cen Heuréka.cz.

Množství objednávek, které v současnosti vyřizují, také závisí na nabízeném sortimentu. Léto je totiž především obdobím sezónního zboží. A to se dá najít například i mezi elektronikou.

"Fenoménem těchto dní jsou mobilní telefony s navigací. Lidé je před obdobím dovolených nakupují ve velkém. Často si také na dovolenou chtějí odvézt nějakou novou elektronickou hračku a naučit se s ní zacházet - příkladem může být iPhone nebo iPad," přiblížil Jan Samko z obchodu Alza.cz.

Heslem jsou slevy a akce

Zájem o sezónní zboží se však nesmí nechat náhodě, i proto v současnosti řada virtuálních obchodů nabízí zboží v různých akcích.

"Naše internetové obchody se snaží v každém ročním období pro své zákazníky připravit atraktivní zboží, aby nedali okurkové sezóně příležitost. Například parfemy.cz mají v nabídce mnoho svěžích letních vůní a spoustu novinek, v internetovém obchodě krasa.cz zase zákazníci mohou vybírat z pestré škály opalovacích přípravků, včetně dalšího souvisejícího sortimentu. Zároveň zákazníky motivujeme prostřednictvím soutěží o hodnotné ceny," konstatovala Hana Hutlová, vedoucí marketingového oddělení společnosti Vivantis, která provozuje několik internetových obchodů.

A sezónní zboží ovládá i internetové aukce, kde se nabídka zboží pravidelně obměňuje podle ročního období.

"V letních měsících patří mezi nejprodávanější artikly letní šaty, plavky, grily nebo sportovní vybavení. Mnoho prodejců prodává oblečení a doplňky ze zahraničí, většinou nabízejí nové značkové zboží a žhavé trendy, které mnohdy nejsou v kamenných obchodech k dostání. Letos sledujeme poměrně významný nárůst nabídky v kategorii cestování, kde jsou prodávány dovolené, víkendové či wellnessové pobyty nebo pronájmy chat a chalup," říká Lenka Hanušová, tisková mluvčí společnosti Aukro.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy