Časné výprodeje mají vyvážit vliv deštivého jara

Veronika Skálová Veronika Skálová
14. 6. 2010 13:25
Němci přišli se slevami o dva týdny dřív, Česko už vlna výprodejů pomalu zaplavuje.
Poloviční cena není ve vlně výprodejů ničím zvláštním.
Poloviční cena není ve vlně výprodejů ničím zvláštním. | Foto: Reuters

Brno - Propršené jaro donutilo obchodníky s oblečením i sportovním vybavením přijít s lákavými slevami. Nabídka zboží v právě nastupující vlně sezónních výprodejů je tak podle odborníků širší než dřív. To, že výprodeje přicházejí už v polovině června namísto července, je stále častější, zvlášť po studené sprše v podobě krize.

Zatímco dříve pomáhaly sezónní výprodeje vyprázdnit sklady před příchodem nové kolekce, v současnosti se stávají důležitou berličkou tržeb. A nejen v Česku.

Výjimečně brzy na místní poměry ale vypukly slevy například u našich německých sousedů. Obvyklým zahajovacím termínem totiž bývalo první pondělí v červenci.

Plavky jsou levnější o polovinu

Jak informovala ČTK,  právě deštivé jaro a začátek léta inspirovaly prodejce letního vybavení k jejich uspíšení. V Lipsku a Drážďanech, které jsou oblíbenými nákupními destinacemi mnoha Čechů, tak klesly ceny letní módy i plavek až o polovinu. Podobná je situace také v Polsku.

Po prvních obchodnících minulý týden v těchto dnech rozjíždí klasické slevy i řada velkých řetězců. Například C&A se chystá zlevnit jarní a letní kolekci až o 50 procent. Lidé navíc budou mít větší výběr než například v loňských letních výprodejích.

Letní zboží na odbyt nejde

"Nepříznivé počasí snížilo poptávku po jarním a letním sortimentu. Kdyby panovalo 30 stupňů Celsia, tak v červnovém výprodeji zřejmě nebude tolik zboží," řekla ČTK mluvčí řetězce C&A Moda ČR Hana Raková.

S nezájmem zákazníků bojují i prodejci sportovního vybavení. Například prodejnám Intersport klesl prodej v dubnu o 20 procent v porovnání s loňským rokem, v květnu o 8 procent. Stejně jako ostatní tak nyní lákají na slevy.

U celé řady prodejců navážou letní slevy na takzvané mid-season sales - tedy slevy uprostřed sezony. K těm se prodejci především módního zboží uchýlili v krizi, aby dodali impuls vadnoucím tržbám. Podle zjištění Incomy GfK se ale neustálé slevy stávají pro řetězce hrozbou - lidé totiž často o zboží za plnou cenu ztrácí zájem, protože vědí, že jej zanedlouho odstanou koupit i se slevou.

 

Právě se děje

Další zprávy