Komu se nezelení, ten prodá méně. A tak piva mění barvu

Veronika Skálová Veronika Skálová
20. 3. 2010 19:00
Pivovary povzbuzují apetit pijáků velikonočními a jinými speciály.
Zelené pivo vyrábí Starobrno od roku 2006 vždy jen pro jediný den v roce - Zelený čtvrtek.
Zelené pivo vyrábí Starobrno od roku 2006 vždy jen pro jediný den v roce - Zelený čtvrtek. | Foto: Aktuálně.cz

Brno - Už nestačí vtipný a snadno zapamatovatelný slogan nebo spotřebitelské soutěže. V boji o pijáky nasazují české pivovary stále častěji speciální druhy piva. Právě jaro je pro ně jako stvořené.

Zatímco v letní sezóně zahrádek a výletů a v zimě za povzbuzení vánočních svátků nemusí mít pivovary většinou o odbyt starost, na jaře je zapotřebí vzpruha. Zvlášť v krizi, kdy lidé návštěvy restaurací omezují a piva se pije méně. V těchto týdnech tedy ledaskde vrcholí výroba jarních speciálů.

Nejdelší tradici má zelené pivo, které se v moravských a českých hospodách prodává na Zelený čtvrtek, z brněnského pivovaru Starobrno. Podle tajného receptu třináctistupňový speciál vyrábějí od roku 2006 a je stále populárnější.

"Loni se poprvé prodávalo i v hospodách v Čechách. Celorepublikové uvedení bylo velmi úspěšné, proto jsme letos připravili o tisíc hetolitrů víc než loni, tedy 3500 hektolitrů," uvedl manažer a vrchní sládek pivovaru Tomáš Pluháček.

Plzeň zelenila o týden dřív

Zelenou pivní specialitu ze Starobrna mohou milovníci specialit ochutnat jen v hospodě, protože do lahví se nestáčí, a to pouze na Zelený čtvrtek.

Obyvatelé Plzně a jejího blízkého okolí však letos měli příležitost popíjet zelené pivo o celý týden dřív než jej Starobrno do restaurací vůbec zaveze. Minipivovar Purkmistr totiž letos představil zelenou pivní specialitu v den svátku irského svatého Patrika.

Dvanáctistupňový ležák ochucený třemi bylinami je v prodeji od čtvrtka a při troše štěstí by měl vystačit do neděle, jak bylo plánováno.

"Zelené pivo je 31. druhem, který pivovar za necelé tři roky existence nabídl. Chceme z něj udělat každoroční tradici. Když si lidé zvykli na naši višeň nebo borůvku, tak s ním určitě nebudou mít problém," poznamenal sládek Petr Krýsl.

Ale ani Velikonoce nebudou v Purkmistru ignorovat. Na největší křesťanský svátek je připraven velikonoční patnáctistupňový speciál.

Pivo - kraslice, i barevné etikety

Ještě barevnější nabídku při své pijáky připravila společnost K Brewery, která vlastní šest regionálních pivovarů. Ve vybraných restauracích bude točit dvoubarevné pivo - Velikonoční krasličák. To se bude skládat ze speciálního červeného piva a běžného piva obarveného na zeleno. Obě části budou natočené tak, aby se nesmíchaly.

Ale ne všichni připravili na Velikonoce barevnou specialitu. Sváteční ležák z humpoleckého Bernardu dostane jen velikonoční etiketu - s podobiznou spolumajitele jako zajíce s pomlázkou v zubech.

A Plzeňský prazdroj zahájí alespoň novou reklamní kampaň. Ta se má vztahovat k velkopáteční tradici, kdy se údajně mají otvírat cesty k pokladům. Namísto zajíčků nebo barvení piva zůstane gigant z Plzně u tradiční akce na podporu prodeje s dárkovými balíčky.

 

Právě se děje

Další zprávy