Česko stále v hledáčku obchodníků. Přijdou nové značky

Veronika Skálová Veronika Skálová
29. 11. 2009 11:40
Česko je mezi 56 zeměmi, kam maloobchodní řetězce plánují expandovat
Nákupní centra se rozrůstají a lákají do Česka nové značky. Zdá se, že úspěšně.
Nákupní centra se rozrůstají a lákají do Česka nové značky. Zdá se, že úspěšně. | Foto: Veronika Skálová

Praha - Ani otřes finančních trhů a hluboký propad tržeb téměř ve všech zemích neodradil maloobchodní řetězce od další expanze. Česko je mezi dvacítkou nejpopulárnějších destinací pro vznik nových poboček.

V průzkumu aktivity maloobchodních prodejců to zjistila společnost CB Richard Ellis, zahrnuto bylo celkem 220 největších obchodních řetězců. Řada z nich očekává v nadcházejících letech zlepšení situace a plánují vstoupit na nové trhy.

Část z nich směřuje spíše na „prověřené" trhy západní Evropy, ale druhá část hledá výhodu nižší konkurence v méně vyspělých ekonomikách.

Obchodníci plánují expanzi celkem do 56 zemí. Nejpopulárnější je mezi nimi Německo, kam by v následujících letech chtělo vstoupit 47 procent expandujících řetězců. Následuje Francie, Španělsko a Polsko.

Česká republika, která láká 22 procent rozrůstajících se řetězců, skončila na dvanáctém místě, sousední Slovensko je čtrnáctou nejpopulárnější zemí.

Nakupující se tedy mohou těšit na příchod nových značek, ale i rozšíření působnosti těch, které už znají.

„Některé značky byly doposud zastoupeny v České republice pouze prostřednictvím distributorů a nyní plánují přímý vstup na český trh," uvedl Tomáš Beránek z pražské pobočky CB Richard Ellis.

 

Právě se děje

Další zprávy