Průzkum: krize nekrize, LCD obrazovky lidi stále lákají

hp
20. 11. 2009 21:40
Za třetí čtvrtletí se počet prodaných LCD televizorů zvýšil o 38 procent
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

Tokio - Lidé si podle výzkumu společnosti DisplaySearch i v době hospodářské krize kupují LCD obrazovky. Celosvětové dodávky se za letošní třetí čtvrtletí zvýšily o 38 procent na 37,5 milionu kusů. Což je rekordní částka.

Podle analytiků tomu pomohla čínská a japonská vládní opatření na povzbuzení ekonomiky a také stále klesající ceny. Ty ale také způsobily malý růst trhu s LCD televizory. Trh se od července do září meziročně zvýšil o pouhé jedno procento.

Společnost DisplaySearch očekává, že se celkový počet prodaných televizorů v letošním roce vyšplhá až na 140 milionů.

Nejvíce LCD televizorů prodala ve třetím čtvrtletí jihokorejská firma Samsung Electronic, které patří více jak pětina příjmů na trhu. Za ní se drží japonská společnost Sony s dvanáctiprocentním podílem na trhu a jihokorejská LG Electronic s jedenácti procenty.

Rostoucího zájmu zákazníků o LCD televizory plánuje co nejvíce využít japonská firma Sony. Chce prý učinit všechno pro to, aby v následujícím finančním roce, který v Japonsku začíná v dubnu, byla opět zisková. Sníží proto náklady. 

Firma totiž v minulém měsíci oznámila, že už jeden rok v kuse prodělává. Do roku 2012 by Sony chtěla dosáhnout, aby její LCD televizory činily dvacet procent příjmů trhu.

Ziskovosti chce firma v příštím roce dosáhnout i v oblasti výroby počítačových her, tam chce stejně jako u LCD televizorů snížit náklady. Navíc firma plánuje rozšíření prodeje počítačového hardwaru a softwaru.

 

 

Právě se děje

Další zprávy