O2 a T-mobile budou prodávat podle společného kodexu

Veronika Skálová Veronika Skálová
22. 10. 2009 16:45
Kampaně po telefonu budou od příště podle etických pravidel.

Praha - Dát volanému možnost odmítnout další rozhovor, i způsob jakým si na postup prodejce stěžovat zahrnuje nový etický kodex pro prodej po telefonu, na kterém se shodli operátoři Telefónica O2 a T-Mobile.

Platit bude nejen pro vlastní call centra obou společností, ale také pro všechny externí firmy, které pro ně reklamní kampaně organizují.

„Stále větší část spotřebitelů akceptuje prodej po telefonu. Až čtvrtinu všech našich prodejů realizujeme formou aktivních odchozích volání. S rostoucím podílem těchto prodejů stoupá nutnost nastavit pro tento perspektivní prodejní kanál jasná pravidla, vymáhat jejich dodržování a postupně je rozšířit na celý trh," vysvětlil Aleš Jelínek, ředitel pro prodej společnosti Telefónica O2.

Kodex definuje etický a profesionální přístup prodejce ke spotřebiteli i způsob vedení prodejního hovoru. Pro telefonující bude nyní povinné dát oslovenému spotřebiteli možnost v hovoru dál nepokračovat a zakazuje volání ze skrytého čísla.

Jako inspirace pro vznik kodexu posloužil podobný soupis pravidel, který platí ve velké Británii. Třetí populární operátor, společnost Vodafone, už vlastní etický kodex má.

Prodej po telefonu je stále častější. Podle průzkumu společnosti O2 má až 56 procent majitelů mobilního telefonu zkušenost s nabídkou služeb nebo zboží právě touto cestou.

„Přijetí kodexu považujeme za zcela zásadní krok na cestě k důslednému prosazování etických pravidel v komunikaci se zákazníky. Jeho uvedení nejen zvýší úroveň komunikace, ale rovněž kvalitu nabízených služeb a informovanost zákazníků," dodal Miroslav Rakowski, ředitel pro péči o zákazníky a prodej společnosti T-Mobile.

 

Právě se děje

Další zprávy