Online trh s cestováním se mění, Invia.cz je gigantem

Ekonomika Ekonomika
29. 6. 2009 17:13
Dva největší prodejci zájezdů přes internet se spojili.
Víc než čtvrtina lidí si vloni koupila zájezd přes internet.
Víc než čtvrtina lidí si vloni koupila zájezd přes internet. | Foto: Ondřej Besperát

Brno - Žebříček největších prodejců zájezdů přes internet v České republice se změnil. Dosud největší společnost Invia.cz totiž „spolkla" dvojku na trhu, firmu Nettravel.cz. Součástí obchodu byl i slovenský portál Lastminute.sk.

„Částka sice nebyla oficiálně zveřejněna, ale nám ji sdělil dobře informovaný zdroj. Invia koupila Nettravel za 65 milionů korun. Obě společnosti byli členy naší asociace," konstatoval Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Spojením těchto dvou společností tak vznikl jediný gigantický prodejce s ročním obratem 1,9 miliardy korun a 150 tisíci klienty.

Díky akvizici Nettravel nyní Invia kromě České republiky působí také na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku.

Obliba internetových nákupů roste

Obliba nákupu dovolené prostřednictvím internetu rok od roku stoupá. Vloni si tak Češi koupili víc než čtvrtinu všech zájezdů. V zahraničí je však podíl internetových nákupů stále vyšší než u nás.

„V zemích původní patnáctky Evropské unie se prodá přes internet v průměru 35 procent všech zájezdů a v USA si lidé koupí dokonce 40 procent všech zájezdů přes internet. Je tedy zřejmé, že prodeje zájezdů přes internet budou stoupat i v nejbližších letech," konstatoval Okamura.

Až do loňska navíc platilo, že na dovolenou do zahraničí vyjíždějí Češi stále častěji. Vloni podíl zahraničních dovolených v porovnání s tuzemskými poprvé překročil polovinu, i když jen o tři desetiny procenta. Rekordní byly i útraty.

Jak však bude vypadat touha po výletech za hranice Česka v letošním roce, si nikdo netroufá odhadnout. Zájem o zájezdy zřetelně poklesl, jak naznačují i klesající ceny zájezdů v nabídkách cestovních kanceláří.

 

Právě se děje

Další zprávy