Česko dobývá svět. Nejlevnějším modelem lehokola

Veronika Skálová Veronika Skálová
9. 5. 2009 8:22
Jet na kole a při tom ležet bude s novým modelem levnější.
Model Azub Eco má stát jen 19 990 korun a vážit necelých 15 kilogramů.
Model Azub Eco má stát jen 19 990 korun a vážit necelých 15 kilogramů. | Foto: Azub Bike

Brno - Na silnicích sice stále ještě patří spíš mezi kuriozity, ale je možné, že takzvaných lehocipedistů bude k vidění čím dál víc. Český výrobce lehokol, tedy bicyklů konstruovaných pro ležícího jezdce, totiž přichází s novinkou - modelem s cenou těsně pod dvaceti tisíci korunami.

„Koncept lehokola Azub Eco si už na začátku kladl za cíl nabídnout lehokolo dostupné všem - komfortní, rychlé, s pěkným designem a kvalitními komponenty. Což se rozhodně povedlo. Azub Eco jsme sami zkoušeli a vyvíjeli. A to do nejmenších detailů tak, abychom zaručili co nejvyšší kvalitu a hlavně vynikající poměr mezi užitnou hodnotou a cenou," uvedl marketingový manažer firmy Azub Bike Honza Galla.

Nižší je cena i hmotnost

Společnost z Uherského Brodu představila svou novinku, která přijde v základní výběvě na 19 990 korun či na 849 eur, na největším světovém veletrhu lehokol v německém Germersheimu.

Vzhledem k tomu, že obvykle začíná cena takových speciálních kol na 1000 eur, označují výrobci Azub Eco za jedno z nejdostupnějších na trhu vůbec.

„Kolo váží pouze 14,5 kilogramu, což uživatele také jistě potěší. Je nabízeno v jedné barevné verzi, s jedním komponentovým osazením, zato však s nastavitelným sedlem, které je možno nastavovat do mnoha směrů a úhlů, a s pneumatikami Schwalbe Big Apple, které byly navrženy speciálně tak, aby pružily a učinily tak jízdu příjemně komfortní," popsal Galla nový model.

Nic vás nebolí

Hlavní výhodou, kterou lehocipedisti jmenují jako první, je u speciálně konstruovaného kola jeho pohodlí.

„Můžete na kole strávit celý den a večer Vás nebude bolet zadek, nebude Vás bolet ani zápěstí, nebudou Vás bolet ani záda a konečně Vás nebude bolet ani za krkem," vysvětlují výhody výrobci a zároveň uživatelé kol.

Zároveň však přiznávají, že pohodlí je vykoupeno vyšší vahou stroje, lehokola se hůř ovládají v nižších rychlostech a nejlépe se jim daří na asfaltovém povrchu. Obecně však tvrdí, že pozitiva nad negativy jednoznačně převažují.

 

Právě se děje

Další zprávy