Nový jízdní řád: ČD zachraňují před Jančurou pendolina

Tereza Holanová Tereza Holanová
1. 11. 2013 16:00
Expresů mezi Prahou a Ostravou ubude, zákazníci musí přestoupit.
Foto: Ludvík Hradilek, Tomáš Kunc

Praha - Radim Jančura se svými žlutými vlaky ovládl v jednom z kritérií páteřní rychlíkovou trať mezi Prahou a Ostravou. Z nového jízdního řádu poprvé vyplývá, že nebýt pendolin, vypraví jeho RegioJet nejvíc přímých spojů, víc než státní České dráhy.

Zákazníkům, kteří chtějí cestovat mezi Prahou a Ostravou bez zvláštního poplatku za místenku, nabídne od 9. prosince RegioJet největší počet přímých spojů, v každém směru devět. Jeho mladší konkurent Leo Express nabízí v každém směru osm vlaků, stejně tak České dráhy.

Ty ještě denně nabízejí osm spojů vlakem SC Pendolino. Do toho si je ale nutné dokoupit zvláštní rezervaci, která může při nákupu na poslední chvíli, nebo pokud je o daný spoj zájem, činit až dvě stě korun.

Aktuálně.cz to zjistilo z nového jízdního řádu, který na svém webu v pátek zveřejnila Správa železniční a dopravní cesty.

Spojů ubude

Celkově vlaků, které jezdí ve všední dny z Prahy do Ostravy, od prosince ubyde. Leo Express ruší jeden z "každodenních" spojů, místo toho bude tento vlak posílat z Prahy přes Hulín a Otrokovice do Starého Města u Uherského Hradiště.

Českým drahám ubyde spoj o půl dvanácté, který nahradí pendolino. To bude vyjíždět z pražského hlavního nádraží i v 11.36. Nočních rychlíků a pendolin vypraví České dráhy stejný počet, u rychlovlaků se pouze mění časy.

RegioJet, který patří brněnskému podnikateli Radimu Jančurovi, počet vlaků zachovává.

Jančura zastaví v České Třebové

Kromě počtu spojů se mění i zastávky. RegioJet po dvou letech nahradí Ústí nad Orlicí Českou Třebovou.

Leo Express definitivně zrušil zastávku v Pardubicích. "Město i celý region jsou už dostatečně dobře obsloužené jinými dopravci. Naším cílem je primárně rychlé dopravní spojení Moravy s Prahou," vysvětlila již dříve bývalá mluvčí Leo Expressu Andrea Hofmanová.

Místo Pardubic bude nově možné nastoupit v Přerově. Cesta z Prahy do Ostravy by měla trvat 3 hodiny a 16 minut, v opačném směru pak 3 hodiny 26 minut. Pro srovnání, SC Pendolino ujede trasu z centra Prahy do centra Ostravy za tři hodiny a 11 minut. RegioJet Radima Jančury většinou za tři hodiny a 24 minut, expresy Českých drah za tři hodiny a 41 až 45 minut.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský má zatím přehled hlavně o změnách na dálkových trasách. "Největší novinkou bude zavedení dvou párů přímých spojů SC Pendolino mezi Ostravskem a západočeskými lázněmi a posílení spojů EuroCity na lince Praha - Olomouc - Vsetín - Žilina na dvouhodinový interval," říká.

Dodává, že spoje z Prahy do Českých Budějovic zrychlí o dvanáct minut. "Jen tento směr, v opačném se zrychlovalo již loni," komentuje s tím, že podrobněji změny v regionech ale ještě nezpracovával.

 

Právě se děje

Další zprávy