Přivítejte mimozemšťany. Nová kampaň Českých drah

Petr Kučera Petr Kučera
14. 10. 2013 21:00
Státní dopravce spouští kampaň za větší ohleduplnost při cestování.
Bagážník zabíravý - mimozemšťan z kampaně Českých drah
Bagážník zabíravý - mimozemšťan z kampaně Českých drah | Foto: České dráhy

Praha - Upozornit na nejčastější nešvary, s nimiž se cestující ve vlacích setkávají, má nová kampaň Českých drah. Akce s názvem Přivítejte mimozemšťany bude v první fázi k vidění na plakátkách v 630 vlakových rámečcích napříč republikou.

V kampani představují dráhy osm "Marsanů" nazvaných Odpadkář nepořádný, Bagážník zabíravý, Sedavec kočárkový, Čmáran signálový, Decibelář hlasitý, Dýmovník výpustný, Živočichan srstomilný a Nepouštěč seniorníkový.

"Vybrali jsme osm prohřešků, na které si naši cestující často stěžují. Chceme se zastat slušných zákazníků a přispět tak k příjemnějšímu cestování," říká Martin Valkovič, ředitel odboru marketingu Českých drah.

Cílem kampaně je podle něj přimět některé méně empatické zákazníky k sebereflexi. "Věřím, že tuto vtipnou formu přijmou lidé spíš než upozornění od vlakového personálu nebo finanční postih třeba za kouření ve vlaku," dodává Valkovič.

Osvěta přijde na stovky tisíc

"Autorem kreativy je náš dlouhodobý partner studio Wunderman. Samotnou mediální kampaň realizujeme standardně prostřednictvím agentury Médea, která zvítězila ve výběrovém řízení," upřesnil online deníku Aktuálně.cz Radek Joklík, vedoucí tiskového oddělení Českých drah.

Kampaň se objeví i v tiskovinách Českých drah, na internetu a na speciálním webu www.privitejtemimozemstany.cz, kde si lidé mohou prohlédnout charakteristiky všech "Marsanů" s jejich portréty.

"Pokud jde o rozpočet, hovoříme o ceně v řádu stovek tisíc korun," dodal Joklík. Dráhy věří, že se jí investované peníze vyplatí. Například jen škody způsobené graffiti a vandalismem dosahují desítek milionů korun ročně.

 

Právě se děje

Další zprávy