Leo Express začal shánět zaměstnance, hledá i stevardky

Tereza Holanová Tereza Holanová
5. 4. 2012 10:39
Výběrové řízení bude do konce června. Stevardkám slibují přes dvacet tisíc měsíčně
Nový dopravce bude o zákazníky soupeřit na nejvytíženější trase v Česku - mezi Prahou a Ostravou. Ve srovnání se svými konkurenty ale plánuje méně zastávek. Vlaky budou moct využít pouze cestující, kteří pojedou do Ostravy, Olomouce, Pardubic nebo Prahy. Pro srovnání, RegioJet mezi Prahou a Ostravou hlavním nádražím staví navíc v Ústí nad Orlicí, Zábřehu na Moravě, Hranici na Moravě, v Ostravě-Svinově. V nejvíce stanicích staví Expresy Českých drah. SC Pendolino má navíc zastávku v Ostravě-Svinově.
Nový dopravce bude o zákazníky soupeřit na nejvytíženější trase v Česku - mezi Prahou a Ostravou. Ve srovnání se svými konkurenty ale plánuje méně zastávek. Vlaky budou moct využít pouze cestující, kteří pojedou do Ostravy, Olomouce, Pardubic nebo Prahy. Pro srovnání, RegioJet mezi Prahou a Ostravou hlavním nádražím staví navíc v Ústí nad Orlicí, Zábřehu na Moravě, Hranici na Moravě, v Ostravě-Svinově. V nejvíce stanicích staví Expresy Českých drah. SC Pendolino má navíc zastávku v Ostravě-Svinově. | Foto: LEO Express

Praha - Železniční dopravce Leo Express zahájil nábor svých prvních zaměstnanců. Kromě strojvedoucích, dispečerů nebo pokladních hledá také stevardy a stevardky, kteří se na trase Praha Ostrava budou o cestující starat.

Kdy přesně výběrové řízení proběhne, zástupci společnosti zatím nezveřejnili. Jak ale říká mluvčí firmy Petr Kopáček, mělo by k tomu dojít do konce května, aby mohli noví pracovníci na podzim nastoupit.

Výběr bude mít více kol

Stejně jako konkurenční RegioJet si chce Leo Express vyškolit stevardy a stevardky, kteří se mají starat o pohodlí zákazníků. Jak stojí na stránkách firmy, uchazeči o tuto práci musí mít reprezentativní vystupování, výborné komunikační dovednosti, být spolehliví a flexibilní.

Zda bude výběrové řízení probíhat podobně jako u RegioJetu, ve kterém museli zájemci projít testem z cizího jazyka, nakreslit strom nebo hrát modelové scénky, zástupci Leo Expressu ještě neuvedli. Podle Kopáčka bude ale výběr zřejmě několikakolový a jednou z jeho součástí se stane osobní pohovor.

Zda si vlaková obsluha vydělá více než ve žlutých vlacích, případně ve vybraných spojích Českých drah, ve kterých kromě průvodčích potkáte i vlakušky, Kopáček nechce srovnávat. Měsíční odměna stevardů se ale podle něj bude pohybovat mezi 22 až 24 tisíci korun.

K náplni stevardů a stevardek má patřit řešení problémů za jízdy, odpovídání na otázky pasažérů nebo uvádění na místo před odjezdem.

V současné chvíli mohou zájemci o místo posílat životopis na adresu [email protected].

"Jsme si jisti, že nebudeme mít problém sehnat kvalitní spolupracovníky. Již nyní se nám sami od sebe hlásí řádově desítky zájemců o zaměstnání týdně," komentuje majitel společnosti Leoš Novotný.

Podívejte se, jak vlakoví dopravci soupeří o cestující:


 

Právě se děje

Další zprávy