Mladá Boleslav - Škoda Auto vykázala nejlepší lednový výsledek za 117 let své historie. V prvním měsíci letošního roku prodala 75 400 vozů, což je o 10,2 procenta více než ve stejném období loňského roku. Skupina o tom v pátek informovala v tiskové zprávě.
Vysokého růstu česká automobilka dosáhla především v západní, střední a východní Evropě. Dodávky zákazníkům v tomto regionu vzrostly v lednu 2012 o 10,8 procenta na 29 300 vozů. Škoda tak zvýšila svůj podíl v tomto regionu na 3,11 procenta.
Celkový nárůst činil na západě 21 procent, ve Švýcarsku se jednalo o 46,2 procenta. "Mimořádně žádané byly v západní Evropě především modely Yeti, Octavia a Roomster," stojí ve zprávě společnosti.
Nástup Citigo se povedl
O něco menší bylo zlepšení na asijských trzích - v Číně činil růst jedno procento, výsledek byl ale podle zástupců firmy ovlivněn také oslavami čínského nového roku. Lépe se dařilo v Indii, kde si automobil koupilo přes 3 tisíce zákazníků, navzdory tomu, že indické HDP kleslo.
Ve střední Evropě prodala Škoda přes 10 tisíc automobilů, na domácím trhu dosáhla Škoda stabilního odbytu 4 148 vozů. "Novému malému modelu Citigo se doma nástup podařil, protože i v prvním prodejním měsíci roku 2012 obsadil nejmladší model první příčku v segmentu minivozů," uvádí automobilka.
K výraznému zlepšení došlo také v Egyptě, kde nárůst představoval 84 procent, v Izraeli nebo v Austrálii. Celkově byly nejúspěšnějšími modely Octavia, Fabia, Superb. Yeti a Roomster.
"Bleskově jsme vystartovali a v lednu jsme ve všech odbytových regionech dále rostli," shrnuje Jürgen Stackmann z představenstva společnosti s tím, že lednový vývoj je základem pro růst v tomto roce.