S námi jsou ČSA silnější, tvrdí manažer aerolinek šejků

Karel Toman
9. 10. 2011 14:19
Před 15 lety skončila linka Prahy-Emiráty neslavně. Teď to nehrozí, tvrdí Ali Saleh
Ali Saleh, viceprezident pro distribuci a aliance společnosi Etihad Airways.
Ali Saleh, viceprezident pro distribuci a aliance společnosi Etihad Airways. | Foto: Karel Toman

Abú Dhabí - Do Spojených arabských emirátů létaly ČSA už před 15 lety. Linku ale tehdy musely pro nevytíženost zrušit. 21. září 2011 začaly ČSA létat tamtéž hned čtyřikrát týdně.

Pravidelný let teď provozují s jednou z nejrychleji rozvíjejících se aerolinek světa Etihad Airways - národním přepravcem emirátu Abú Dhabí založeným královským dekretem teprve roku 2003, který pro svou celosvětovou síť příštích 10 let nakoupí 150 velkokapacitních letadel, včetně supermoderních boeingů 787 Dreamliner.

Viceprezident Etihad Airways pro distribuci a aliance Ali Saleh v krátkém rozhovoru pro Aktuálně.cz vysvětluje, proč si myslí, že propadák tentokrát lince Praha - Abú Dhabí nehrozí a proč by spojení s Etihad mohlo ČSA pomoci i v případě hrozící nové hospodářské recese.

Rozhovor se konal při prezentaci partnerství Etihad - ČSA v luxusním jachetním klubu Yas Marina hned vedle okruhu F1 v Abú Dhabí. Ali Saleh dříve působil jako hlevní finanční manažer společnosti Gulf Air.

A.cz: Proč si Etihad Airways vybraly k partnerství právě ČSA?

Jak víte, máme vysoce kvalitní služby. V Evropě jsou aerolinie České republiky jedny z těch vysoce kvalitních, s kterými můžeme spolupracovat. Náš vztah bude tedy spočívat v tom, že oni budou používat naši síť a my jejich. Bude tu také jistá podobnost produktů, letových řádů, navazování spojů a podobně. Doplňujeme se velmi dobře. 

A.cz: Jaký zájem budou mít lidé z Abú Dhabí a Spojených arabských emirátů pro lety do Prahy?

Jedním z nich je obchodní a tržní výměna mezi oběma zeměmi. Je několik průmyslových odvětví, kde spolupracují. A druhým je zcela jistě turismus. Praha je pro naše lidi velmi dobrou destinací. Bývalo tomu tak v minulosti a začíná se to vracet. S českými úřady už pracujeme na tom, abychom turismus z Abú Dhabí do Prahy a naopak ještě více podpořili.

Podívejte se, jak obě aerolinky v Abú Dhabí oslavily první partnerský let

A.cz: Před patnácti lety ale ČSA také létaly do emirátů a linku nakonec musely zrušit, protože nebyla vytížená. Co se změnilo?

Doba tehdy byla jiná. Nebyl tu pro ČSA žádný partner, Etihad Airways ještě neexistovaly. ČSA operovaly samy a neměly za sebou žádnou síť. Byla ale také celkově jiná ekonomická situace. Od té doby se tady uskutečnily velmi rozsáhlé investice do infrastruktury a turismu.

Do příští krize si věříme

A.cz: Pokud tomu dobře rozumím, vaším plánem je také proměnit Abú Dhabí v mezinárodní letecký hub.

Abu Dhabí se velmi rychle rozvíjí, takže je tu hodně dopravy směrem z i do Abú Dhabí. Naše síť navíc pokrývá celý svět, takže proměna místního letiště v mezinárodní hub je přirozená.

A.cz: Ekonomický výhled teď nevypadá příznivě a aerolinky za hospodářského poklesu vždy trpí jako první. Neznepokojuje vás to?

V leteckém průmyslu jsme si prošli krizemi nejrůznějšího druhu. Když si to za poslední roky shrnete, měli jsme Irák, 11. září, recesi a islandskou sopku. Přesto dobře spravované společnosti dokázaly být ziskové. Takže my jsme ohledně budoucnosti velmi sebevědomí.


 

Právě se děje

Další zprávy