Novým autobusům v Praze praskají rámy u dveří

ČTK ČTK
6. 8. 2010 15:25
Výrobce tvrdí, že na vině je špatný stav ulic v Praze
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Jan Langer

Praha - Novým kloubovým autobusům, které pražskému dopravnímu podniku od loňska dodává společnost SOR Libchavy, praskají po několika měsících provozu rámy před čtvrtými dveřmi. Podle mluvčí dopravního podniku Ilony Vysoudilové nijak není ohrožena bezpečnost cestujících. Podle jednatele SOR Libchavy Petra Hájka jsou na vině zřejmě pražské silnice, v jiných městech totiž dodavatel tyto závady nezaznamenal.

Jedná se o rámy u dveří, které se nacházejí za kloubem autobusu. Vysoudilová ČTK řekla, že jeden autobus byl kvůli závadě stažen z provozu, několik dalších se kontroluje, byly u nich totiž zjištěny menší praskliny.

Pracovníci SOR Libchavy vozy opravují přímo v hostivařských garážích, kde všechny nové autobusy parkují. Podle jednoho z řidičů pražského dopravního podniku se do vozů navařují výztuhy. Závady opravuje výrobce na vlastní náklady. Dodavatel navíc podle Vysoudilové platí podniku za každý den, kdy nemohly být autobusy v provozu, smluvní pokutu.

"Není to nic mimořádného. Jízdní podmínky Prahy jsou oproti jiným městům extrémní a je potřeba autobusy na tyto podmínky doladit," řekl ČTK Hájek. Podle něj je pro autobusy náročné především přejíždění přes tramvajové pásy a kočičí hlavy. Firma dodává obdobné nízkopodlažní autobusy také například do Nitry, Bratislavy nebo Tábora, tam ale podle Hájka takové problémy nezaznamenali.

To, že praskání může způsobovat náročný pražský terén, se domnívají i někteří řidiči v pražské MHD. "Na praskání mohou mít podíl špatné pražské silnice i styl jízdy řidičů," řekl ČTK jeden z řidičů. Někteří se ale domnívají, že výrobce možná špatně propočítal, jakým otřesům budou muset vozy v pražské dopravě odolávat.

SOR Libchavy dodal Dopravnímu podniku hlavního města Prahy vloni 100 nových autobusů. Celkem by jich měl podnik během osmi let získat 620, pokud se osvědčí, koupí další stovku. Zaplatí za to zhruba 4,5 miliardy korun.

Dopravní podnik hlavního města Prahy má k dispozici 1132 autobusů, asi 43 procent je nízkopodlažních. Ve svých garážích má rovněž dva elektrobusy a šest nízkokapacitních midibusů.

 

Právě se děje

Další zprávy