Nová šéfka Fiatu: Slibuji 34 nových aut během čtyř let

Radek Pecák Radek Pecák
3. 8. 2010 18:32
Letos se Fiat soustředil hlavně na nové technologie a nové modely ve spolupráci s Chryslerem
Fiat 500 je úspěšným modelem italské značky
Fiat 500 je úspěšným modelem italské značky | Foto: Veronika Skálová

Praha - Jedny z největších změn ve své historii chystá  během příštích měsíců italská automobilka Fiat. Nová generální ředitelka Fiat Group pro Českou republiku Lucyna Bogusz je přesvědčena,  že díky tomu se ještě více upevní postavení  této skupiny mezi předními značkami výrobců automobilů.

Aktuálně.cz: Působila jste v Polsku. Je český a polský trh s automobily odlišný?

Určitě je. V Polsku se nejvíce nových aut prodává v segmentu malých vozů. V Česku lidé chtějí větší auta. To se ukázalo i v době krize, kdy místo Fabie byla překvapivě nejprodávanější Octavie. Proto má Fiat v Polsku o něco lehčí pozici, neboť právě v segmentu malých aut je silný. To, co mají oba trhy společné je to, že jak český tak i polský zákazník hledá co nejlepší hodnotu za vynaložené peníze. Kromě toho má na obou trzích silné postavení Fiat Professional, který nabízí lehká užitková vozidla.

Foto: Aktuálně.cz

A.cz:  Prakticky všechny automobilky nyní představují hybridní vozy a další ekologické verze. O Fiatu v tomto směru moc slyšet není. Proč?

Málo se ví, že Fiat má ze všech evropských automobilek nejnižší průměrnou hodnotu emisí CO2 napříč celou modelovou řadou a toto ekologické prvenství každoročně úspěšně obhajuje. Máme širokou nabídku modelů s pohonem na zemní plyn (CNG), a to jak u osobních, tak i užitkových aut. O tom, že jde o skutečně zajímavou nabídku, svědčí i skutečnost, že v prodeji vozů s CNG pohonem jsme evropskou jedničkou. V současné době přicházíme na český trh s nabídkou vozů na LPG. U tohoto typu pohonu nabízíme nejširší modelovou řadu a  zákazníci si mohou vybrat od Fiatu Panda nebo Grande Punto až po Fiat Doblo. Věřím, že se ubíráme správným směrem a že s LPG můžeme být v Česku úspěšní, protože tento pohon lidé znají a síť čerpacích stanic na LPG je zde poměrně hustá.

A.cz: Hodně automobilek v době krize přitahovalo zájem zákazníků na nové modely. Fiat mezi osobními vozy tolik novinek neměl. Bude to příští rok jinak?

Myslím si,  že novinek z naší skupiny nebylo na českém trhu až tak málo. Tento rok jsme uvedli zásádní novinku v jednom z nejvýznamnějších evropských segmentů - nový model Alfa Romeo Giulietta. Množství objednávek za první měsíce od uvedení na evropské trhy nasvědčuje tomu, že Giulietta je již teď úspěšná.  Kromě toho jsme také představili nový Fiat Doblo, další novinkou na českém trhu je Fiat Qubo a v neposlední řadě jsme obohatili naší nabídku o kabriolet Fiat 500C. V příštích letech bude novinek ještě více. Do roku 2014 plánuje skupina Fiat představit 34 novinek. Budou mezi nimi i vozy s novými technologiemi a také vozy, které Fiat vyvíjel společně s Chryslerem.

A.cz: Už se tedy ví, jak to bude vypadat s dealerskou sítí? Změní se dealerství Chrysleru a Jeepu na Lancii?

Plán samozřejmě máme, ale ještě není schválený, proto o něm nemohu mluvit. Je ale jasné, že dealerů Lancie bude v budoucnu více než dosud a že by byla chyba nevyužít existující kvalitní dealerskou síť Chrysleru.

A.cz Kdy tedy bude v tomto směru definitivně jasno?

Počátkem příštího roku, kdy budeme na trh uvádět novou Lancii Ypsilon. To bude první velký launch již ve spolupráci s novými Lancia dealery.

A.cz: Fiat je také v Evropě velkým hráčem na trhu s užitkovými vozy. Tento trh přitom na krizi doplatil ještě více než trh s osobními vozy. Už se objevil náznak zlepšení?

V některých evropských zemích už ano, v České republice ještě letos přetrvává poměrně složitá situace. U nás již tak nelehkou situaci jěště více zkomplikovala změna legislativy. V poslední době však trh přestal klesat a dokonce začíname zaznamenávat mírný nárůst.

 

Právě se děje

Další zprávy