Praha, Burgas - Klienti čtyř českých cestovních kanceláří zůstali nuceně v bulharském Burgasu poté, co se porouchalo letadlo české letecké společnosti Central Charter Airlines.
Mluvčí Asociace cestovních kanceláří Tomio Okamura sdělil, že z Burgasu nejprve neodletělo více než 100 českých turistů, kteří měli ve středu večer přistát v Brně. Následně se pak opačným směrem na dovolenou nedostalo dalších sto lidí a protože se letadlo nepodařilo opravit, ani další várka stovky turistů se pak z bulharského letiště nedostala domů do Ostravy.
Během čtvrtks se podařilo sehnat dvě náhradní letadla. První odveze turisty do Brna, druhé náhradní letadlo vyletí z Brna do Burgasu odpoledne a zpět vezme turisty mířící do Ostravy.
Všichni turisté byli cestovními kancelářemi informováni o tom, co se stalo, a kanceláře jim zajistily ubytování, uvedl Okamura.
Klienti museli strávit noc na letišti, jelikož letecká společnost oznámila cestovním kancelářím poruchu až v okamžiku, kdy již byli klienti odbaveni v odbavovacím prostoru.
Na základě nařízení EU o společných právech v letecké přepravě je za zpoždění či zrušení letu vždy nese odpovědnost letecká společnost, nikoliv cestovní kanceláře, a to i v případě leteckého zájezdu s cestovní kanceláří. Letecká společnost je tak povinna v tomto případě zajistit klientům přiměřenou stravu a v případě čekání přes noc také ubytování.