Tečka za Fischerovým impériem. Boeingy letí do Rumunska

Tomáš Fránek
3. 6. 2010 12:47
Americká společnost AerSale si už dva Boeingy zapsala do leteckého rejstříku
Foto: Ondřej Besperát

Brno - Dva boeingy, které patřily do cestovatelského impéria podnikatele a exsenátora Václava Fischera, definitivně mizí z letiště v Ruzyni, kde dlouhou dobu chátraly.

Americká společnost AerSale, která letadla koupila v dražbě za vyvolávací cenu 2,125 milionu dolarů, letadla už vymazala z českého rejstříku a zapsala do leteckého rejstříku ve Spojených státech.

První z letadel už odletělo z Ruzyni do Bukurešti, kde se podle specializovaného leteckého serveru Planes podrobí revizním zkouškám. Rumunští technici letedalo už připravovali 14 dní v Praze, druhý Boeing odletí do Bukurešti v následujících dnech.

Pět let chátrání

Dva boeingy 737-300 stojí na Ruzyni od podzimu roku 2005, kdy se společnost Charter Air rozhodla vstoupit do likvidace. Charter Air byla nástupce Fischer Air, kterou Václav Fischer v roce 2004 prodal společně s CK Fischer miliardáři Karlu Komárkovi.

Kolem letadel jsou ale stále právní spory: Podle leteckého rejstříku patří firmě AMF, kterou vlastní částečně i Václav Fischer, současně jsou v zástavě německé HSH Nordbank. Do konkurzní podstaty je ale soud dovolil zapsat Antonínu Janákovi, správci Charter Air.

Fischer se už loni u soudu nedomohl stamilionového odškodného. Obvodní soud v Praze 2 zamítl jeho žádost, v níž požadoval po České republice 334 milionů jako odškodné za ušlé nájemné za dvě letadla.

Symbol vzestupu

Nová letadla koupil někdejší guru českého cestování Václav Fischer v době svého největšího vzestupu - v roce 1997 - celkem za 70 milionů dolarů. Oficiálně však nepatřila Fischer Air, ale německé leasingové společnosti Aircraftleasing Meier und Fischer, zkráceně AMF, v níž je Fischer většinovým vlastníkem.

Letouny Fischer Air svého času vzlétaly několikrát denně a odvážely Čechy za jejich vysněnou dovolenou. Letět s "Fischerem za sluncem" patřilo v určitých kruzích v druhé polovině devadesátých let k dobrému tónu. Letecká společnost zaměstnávala podle některých údajů stovku stevardů a letušek, čtyřicítku pilotů a technický personál.

 

Právě se děje

Další zprávy