Čínská auta berou Česko útokem. Je tu další značka

Radek Pecák Radek Pecák
19. 4. 2010 13:45
Sází hlavně na zájem o pickupy
Off road Gonow GX6 ze zadního pohledu
Off road Gonow GX6 ze zadního pohledu | Foto: Aktuálně.cz

Bratislava - Dva modely čínské automobilky Gonow představuje nyní na bratislavském výstavišti v rámci výstavy Autosalon vyškovská firma AI Motors. "Získali jsme práva zastupovat značku na území Čech, Slovenska, Polska, Maďarska a Rumunska," sdělil Aktuálně.cz zástupce firmy Aleš Zmrhal.

Letos chtějí v tomto regionu prodat zhruba 500 vozů, převážně pickupů. Dovoz sportovně užitkového modelu GX6 se teprve rozbíhá. "Zákazníky chceme zaujmout jednak cenou (základní cena pickupu, jehož délka přesahuje pět metrů, je stanovena na 419 000 Kč bez DPH) a také výbavou.

V ceně už jsou kromě pohonu 4x4 kožené sedačky, klimatizace, autorádio s dotykovým displejem a také elektricky ovládaná okna a zrcátka. V kabině je pět míst. Cestující ovšem nechrání v pickupu vůbec žádný airbag. V GX6, které tak trochu upomíná svými tvary na japonskou Toyotu Landcruiser, budou airbagy dva.

Auto podle Zmrhala plní současné emisní normy. Motor je totiž benzinový od japonské automobilky Mitsubishi. Je možné si auto nechat dovézt již přestavěné na pohon LPG. V takovém případě je cena vyšší o poměrně malý příplatek 20 000 Kč. "Připravujeme i dovoz verze s dieselovým motorem Isuzu," dodal Zmrhal.

V současné době je podle internetových stránek firmy možno vozy Gonow koupit a servisovat v Čechách na šesti místech. "Jednáme ale i o zastoupení v Praze s firmou Dojáček," sdělil Zmrhal.

Začátek byl před dvěma roky

První firmou, která začala do Česka dovážet auta čínských výrobců, byla česká filiálka italské firmy Martin Motors. Ta pod touto značkou prodává výrobky různých čínských značek. Vůbec prvním byl model Ceo, nápadně připomínající minulou generaci BMW X5. Ten vyjíždí z bran automobilky Shuanghuan.

Vloni na podzim se na pražském výstavišti v rámci veletrhu Autoshow Martin Motors představily další modely - dodávka, velkoprostorové auto a rodinný sedan i hatchback. Osobní auta vyrábí továrna Lifan.

"Zatím není příliš doba na to, aby se tyto vozy prodávaly v nějakých velkých počtech," sdělil na dotaz Aktuálně.cz technický ředitel českého Martin Motors Jakub Choura. O nepříliš vysokých prodejích svědčí i oficiální statistika Svazu dovozců automobilů. Například modelu 520 se za první tři měsíce letoška prodaly jen tři kusy.

Kromě těchto vozů je možné si v Čechách u firmy, která jinak dováží hlavně ruské vozy, koupit i malé čínské dodávky Dongfeng.

Naopak asi na dlouhou dobu zkrachovala před dvěma lety na frankfurtském autosalonu oznámená snaha podnikatele Antonína Charouze dovážet do Česka auta čínské značky Brillance. V Německu totiž nedávno zkrachovala.

 

Právě se děje

Další zprávy