Škodovka hlásí rekordní březen. Čtvrtinu prodává v Číně

Radek Pecák Radek Pecák
16. 4. 2010 10:39
V Číně vzrostly prodeje meziročně o více než 100 procent
Nejprodávanějším modelem Škody je octavia
Nejprodávanějším modelem Škody je octavia | Foto: Aktuálně.cz

Mladá Boleslav - O čtvrtinu více aut než ve stejném období loňského roku prodala letos mladoboleslavská Škoda. Již skoro čtvrtinu z celkového objemu prodejů (178 901 vozů) činí prodej v Číně. Tam bylo zákazníkům dodáno celkem 42 707 vozů značky Škoda a nárůst činí 122 % oproti stejnému období roku 2009.

"V samotném měsíci březnu dodala automobilka zákazníkům na celém světě 72 900 vozů značky Škoda a dosáhla tak rekordního měsíčního prodeje v historii firmy," uvedl mluvčí Škodovky Jaroslav Černý.

Škodovka rostla na většině důležitých trhů, například ve střední Evropě o třináct procent a o stejné číslo i v západní Evropě.

Podle Černého i nadále objemově nejsilnějším trhem západní Evropy zůstalo Německo, přestože tamní trh zaznamenal proti loňskému roku významný pokles. Významný nárůst (o72 procent) byl zaznamenán ve Velké Británii , kde se prodalo za čtvrtleté 11 704 aut s logem Škoda. Tam ovšem byly prodeje podpořeny šrotovným, které již končí.

Zájem hlavně o octavie

Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla v prvním kvartálu 2010 Octavia (77.192 vozů; tj. +32 %). Druhým nejúspěšnějším modelem byla Škoda Fabia (52.700 vozů) Její prodeje ovšem o tři procenta poklesly. Nejrychleji rostly prodeje modelu Škoda Superb (20 514 vozů; tj. +119 %). SUV Škoda Yeti  se pak prodalo letos zatím 12 195 vozů, následuje roomster se 7 886 prodanými kusy a 8 414 vozů Octavia Tour.

„Prodejní výsledky společnosti Škoda Auto pozitivní trend, a jsou také ovlivněny dynamickým vývojem v Číně. Ve vyhlídkách pro letošní rok proto zůstáváme optimističtí, ale opatrní. Naděje vkládáme do nových modelů, jimiž jsou Yeti a Superb Combi s prodejními úspěchy, které předčily naše očekávání. Celkově budeme pokračovat na cestě růstu," uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu.

Podle Jana Hurta, vedoucího prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt se na zvýšených prodejích kladně projevily nákupy ze strany firem a drobných živnostníků, kteří začínají realizovat odložené investice na obnovu vozového parku.

 

Právě se děje

Další zprávy