Nová fabia už jezdí. Byli jsme v Řecku u prvních testů

Radek Pecák Radek Pecák
15. 3. 2010 20:11
Vyzkoušeli jsme nové motory pod kapotou fabie a roomsteru

Athény - Jen pár stovek kilometrů mají zatím na tachometrech fabie a roomstery s "vyhlazenou" tváří, které právě dnes začali novináři testovat v okolí řeckého hlavního města. V Česku se zatím nové fabie neprodávají, první kusy by zákazníci měli přebírat již na přelomu března a dubna.

Nové fabie a roomstery, které se poprvé představily před dvěma týdny v Ženevě, prodělaly letos dvě hlavní změny. Ta první je vizuální: a dodáváme podle toho, co jsme viděli v Ženevě i nyní v Řecku, že se úprava přední části vozu designérům poměrně podařila.

Na silnici v reálném prostředí jak fabia, tak i roomster vypadají ještě o trošku lépe, než pod reflektory na ženevském výstavišti. Při pohledu do zpětného zrcátka už fabie jedoucí za námi nepůsobí tak extrémně úzká a vysoká.

Podívejte se na foto přímo z Řecka v galerii

Podstatnější jsou ale změny pod kapotou. Pro začátek jsme si vybrali fabii s motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW. Tedy vůz sice s benzinovým turbomotorem, ale naladěným na nižší výkon než například v modelu Yeti či Octavia. Už od začátku testovacích jízd se zdálo, že tohle by mohl být ideální motor zejména pro kratší verzi fabie. V rychlostech do 100 km/hod je velice tichý. Hluk do kabiny začne pronikat ve větší míře až při překročení hranice 4500 otáček.

Kromě tohoto motoru jsou novinářům k dispozici ještě nový turbodiesel 1,6 TDI opět ve trojím výkonovém provedení (55, 66 a 77 kW) a pochopitelně také nejsilnější motor o objemu 1,2 (105 koní).

 

Právě se děje

Další zprávy