Golf je podle výsledků nárazových testů nejbezpečnější

Radek Pecák Radek Pecák
6. 2. 2010 15:45
Euro NCAP poprvé sestavil žebříček nejbezpečnějších aut podle loňských výsledků nárazových testů
Skelet karoserie golfu je vyroben z kvalitních a pevných materiálů
Skelet karoserie golfu je vyroben z kvalitních a pevných materiálů | Foto: Aktuálně.cz

Brusel - Prakticky dokonalou ochranu dospělým cestujícím poskytuje Volkswagen Golf šesté generace. Platí to samozřejmě pro podmínky, při kterých se vůz testuje v nárazových zkouškách bruselské organizace Euro NCAP. Také proto zaujal první místo v žebříčku testovaných vozů roku 2009. Za ním se umístila dvě hybridní auta - Honda Insight a Toyota Prius.

Pro někoho možná trochu překvapivě se do první pětice dostal i malý městský Hyundai i20.

Naopak nejhorších výsledků vloni z testovaných vozů dosáhly Suzuki Alto a Toyota Urban Cruiser. Ty obdržely po analyzování výsledků testů pouze tři hvězdičky.

Nejbezpečnější auta roku 2009

  • 1. VW Golf VI
  • 2. Honda Insight
  • 3. Toyota Prius
  • 4. Hyundai i20
  • 5.-7. Toyota Avensis
  • 5.-7. Volvo XC 60
  • 5.-7. Opel/Vauxhall Astra

Škodovky také dostaly 5 hvězd

Mezi testovanými vozy byly i dvě škodovky - superb a yeti. Dosažené skóre jim sice stačilo k dosažení pěti hvězdiček, stejně jako většině testovaných aut, v porovnání například s vítězným golfem však byly vždy o několik procent horší v hodnocení bezpečnosti dospělé posádky, dětí na zadních sedadlech i při ochraně chodců.

Golf získal za ochranu dospělých cestujících 97 procent z maximálního možného počtu udělovaných bodů, za ochranu dětí bylo toto procento 84, za ochranu chodců 61 procent a za vybavení vozu elektronickými bezpečnostními pomocníky 71 procent.

Z hlediska ochrany dospělých byl tak absolutně nejlepší, naopak například děti ještě o dvě procenta lépe chrání jeho menší sourozenec Polo a také třeba Kia Soul, z hlediska ohleduplnosti k chodcům je absolutně nejlepší Honda Insight a nejvíce hodnocených elektronických bezpečnostních asistentů má Renault Scénic a Infiniti FX.

Podmínky se opět zpřísňují

Podle Michael van Ratingena, generálního tajemníka Euro NCAP je dobré, že se takové žebříčky mohou sestavovat. "I když každý z vozů na prvních místech vyniká z hlediska bezpečnosti v různých oblastech, je nesporné, že je opravdu lze považovat za bezpečné automobily," řekl.

Letos se podmínky pro udělování maximálních pěti hvězdiček opět zpřísní. Vůz, který pak dostane "pětihvězdičkovou" nálepku bude muset při nárazových testech dosáhnout na minimálně 80 procent bodů za ochranu dospělých pasažérů, na 75 procent za ochranu dětí a na minimálně 40 procent za ochranu chodce. Vloni na stejné hodnocení stačily hodnoty o pět procent nižší.

 

Právě se děje

Další zprávy