Majitelé drahých aut neumí řídit, zjistila pojišťovna

Karel Toman
2. 11. 2009 15:10
Ze sta aut se ročně vybourají čtyři Dacie, Audi havaruje v třiceti případech
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: HZS Plzeňského kraje

Praha - Nejméně v Česku bourají řidiči Dacií, nejvíc naopak ti za volantem Audi. Vyplývá to alespoň z dlouhodobých statistik, které dnes zveřejnila ČSOB Pojišťovna.

Žebříček "nejrizikovějších značek" nebo lépe řečeno nákupních preferencí řidičů hazardérů a naopak těch, co rádi jezdí bezpečně, sestavila pojišťovna jednoduchou metodou. Porovnala jednotlivé značky vozidel podle pravděpodobnosti vzniku pojistné události z havarijního pojištění.

Ze sta aut za rok havarují čtyři Dacie...

Zjistila tak, že ročně ze sta vozidel značek Dacia pojištěných u ČSOB Pojišťovny, jen čtyři způsobí dopravní nehodu.

"Velmi dobrými řidiči jsou také majitelé značek Daewoo, Škoda -  kromě octavií a superbů - nebo Suzuki," sdělil mluvčí pojišťovny Tomáš Hejda. „Pravděpodobnost nehody u těchto vozů je nejnižší," dodal. Řidiči těchto značek bourají ročně v pěti případech ze sta.

Na opačném pólu žebříčku pak figurují vozy Audi se třiceti haváriemi na každých sto pojištěných aut, jimž zdatně sekundují vozy BMW, Alfa Romeo, Škoda Superb či Mercedes.

... a přes třicet Audi

"Zhruba každý třetí vůz Audi z těch, které kdy ČSOB Pojišťovna havarijně pojistila, měl během jednoho roku dopravní nehodu," čte ve statistikách mluvčí Hejda. "Vozy automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku tak suverénně kralují žebříčku nejčastěji havarovaných aut," vyvozuje mluvčí.

Lepší průměr jsou řidiči vozů značek Mitsubishi Fiat, Renault a Toyota, kteří havarují v sedmi případech ze sta za rok. Horší průměr pak představují řidiči za volantem Hondy, Nissanu, Volkswagenu, Subaru a Volva, kteří bourají od devíti do třinácti případů ze sta ročně.

Pojišťovna ze statistik vyloučila značky, které jsou v jejím portfoliu pojištěných aut zastoupeny jen málo. "Neobjevují se tak v nich například terénní vozy Dodge, SsangYong či Jeep, které mají sice vysokou pravděpodobnost nehodovosti,  ale na základě vzorku s nižší vypovídací schopností," uzavírá Hejda.

 

Právě se děje

Další zprávy