Dluží vám SkyEurope peníze? Žádejte o ně ve slovenštině

Veronika Skálová Veronika Skálová
27. 7. 2009 23:34
Lidé mohou žádat o peníze, které jim dluží SkyEurope. Potřebné podklady musí být na soudu do 17. srpna.

Brno - Dlužné peníze za zrušené a zpožděné lety, náhrady za odepření nástupu na palubu letadla, poškozená nebo ztracená zavazadla. O to vše mohou nyní požádat věřitelé letecké společnosti SkyEurope.

V půli července totiž soud aerolinkám povolil restrukturalizaci a určil firmě také správce. Do 17. srpna nyní mají věřitelé čas, aby se o dlužné peníze přihlásili.

Proces to však není jednoduchý a zájemců o vrácení peněz bude nejspíš mnoho. I proto mohou podrobný návod najít na stránkách Evropského spotřebitelského centra při České obchodní inspekci.

„Návod zveřejněný na našich stránkách jsme přejali od Evropského spotřebitelského centra Slovensko. Je důležité, aby si lidé uvědomili, že termín 17. srpna se týká doručení přihlášky, ne jejího podání na poštu," upozornil ředitel centra Tomáš Večl.

Pokud nedodají potřebné podklady do tohoto data, mohou se věřitelé se svými penězi definitivně rozloučit. Formuláře přihlašující pohledávku, které lze na stránkách spotřebitelského centra stáhnout, je třeba vyplnit velice pečlivě.

Každá chyba znamená neplatnost této přihlášky. Veškeré podklady navíc musí být ve slovenštině. Jiný jazyk, a to včetně češtiny, nebude soud akceptovat.

„Spotřebitel musí do přihlášky napsat částku potvrzenou SkyEurope k refundaci, protože pokud soud zjistí, že částka je nesprávná a spotřebitel na ni nemá právo, pak by mohl udělit věřiteli pokutu, kterou by musel věřitel zaplatit dlužníkovi. Příklad: spotřebitel žádal 200 euro za poškození zavazadla, ale společnost SkyEurope uznala pohledávku pouze ve výši 35 euro. A tak právě oněch 35 euro se musí objevit v přihlášce," přiblížil Večl.

Dobře zvažte, zda částka stojí za to

Dvě kopie přihlášky mají putovat ke správci restrukturalizace, jedna k soudu. K souboru dokumentů patří také dopis správci restrukturalizace, v němž věřitel výslovně žádá o potvrzení, že přihláška má všechny náležitosti a je tedy v pořádku. Správce totiž jinak nemá povinnost jej o tom vyrozumět.

„Spotřebitel by měl počítat s dodatečnými výdaji, jako je poštovné, eventuelně doprava na setkání věřitelů. I proto by lidé měli zvážit, zda je pro ně přihlášení pohledávky výhodné," upozornil ředitel Evropského spotřebitelského centra v České republice.

Kolik drobných věřitelů marně žádalo po SkyEurope peníze, zatím nikdo neví. Jen české spotřebitelské centrum však eviduje desítky dotazů od klientů aerolinek, které nyní bojují o přežití.

 

Právě se děje

Další zprávy