Pošta hledá ombudsmana, má řešit tisíce stížností

Petr Kučera Petr Kučera
6. 5. 2009 11:42
Státní podnik zřídí zcela novou pozici

Praha - Výběrové řízení na pozici ombudsmana vyhlásila Česká pošta. Má řešit připomínky a náměty veřejnosti s cílem zlepšit kvalitu služeb tohoto státního podniku.

"Půjde o zcela novou funkci, s jejímž obsazením počítáme od začátku června," říká mluvčí pošty Marta Selicharová. Pozice bude přímo podřízena generálnímu řediteli.

Podle zveřejněných inzerátů musí mít uchazeč vysokoškolské vzdělání, nejlépe právního směru. Pošta požaduje také dlouholetou praxi v oblasti obchodního a občanského práva a zkušenosti v oblasti finančního práva. Samozřejmostí mají být také výborné komunikační a prezentační dovednosti na vysoké úrovni.

Česká pošta loni doručila zhruba 792 milionů zásilek. "Na jeden milion zásilek připadalo zhruba 162 reklamací včetně reklamací dodejek," upřesňuje Selicharová. "Z toho přibližně polovina byla shledána odůvodněnými," dodává.

Vlastního ombudsmana už mají například některé banky, mimo jiné Česká spořitelna nebo Komerční banka. Od roku 2003 je klientům k dispozici také finanční arbitr, který je na bankách zcela nezávislý a snaží se o rychlé a bezplatné mimosoudní vyřizování sporů.


 

Právě se děje

Další zprávy