Vlaky z Čech se poprvé napojí na TGV

Zdeněk Mihalco
10. 12. 2006 11:30
Praha - Vlakové jízdní řády se ode dneška mění. Nově zavedený noční spoj EuroNight bude mít přímé napojení na rychlovlaky TGV.
Foto: Aktuálně.cz

Pravidelný noční spoj nejvyšší kvality, který poveze pasažéry v nových vozech, přímo napojí Česko na evropskou rychlostní síť. Pojede na trati Praha - Lipsko - Franfurkt nad Mohanem-letiště.

V koncové stanici mohou cestující využít přípoj na rychlovlak TGV i další mezinárodní spojení. TGV bude jezdit až do Frankfurtu na jaře příštího roku.

Pendolino Praha - Vídeň

Jaké další změny čekají cestující od neděle?

"Dvakrát denně pojede Pendolino do Vídně, jednou za den do Bratislavy. Zrychlí se cesta do Ostravy a do Košic. Posílíme rychlíkové spoje přibližně o pět procent," vypočítává mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Cesta vlakem Pendolino z Prahy do Bratislavy bude stát podle vedení Českých drah 496 korun, z Prahy do Vídně 597 korun a z Brna do Vídně 300 korun. K ceně musí cestující přičíst ještě povinnou rezervaci.

Zrychlí také vlaky na nově elektrizované trati Opava - Ostrava a mezi Prahou a Vsetínem bude jezdit nový rychlík Emil Zátopek pojmenovaný po fenomenálním českém běžci.

Co se mění na dráze? Prohlédněte VIDEO

(článek o novém jízdním řádu pokračuje níže)

Konkurence nevyjede

Původně měl od desátého prosince s novým jízdním řádem také začít konkureční boj o pasažéry mezi rychlíky na trase mezi Prahou a Ostravou.

Své železniční expresy chtěla vypravit společnost Railtrans, Český drážní úřad zatím nevydal povolení k provozu jejích lokomotiv Siemens na českém území.

Railtrans se chystá nabídnout pomalejší spojení než České dráhy, ale chce pasažéry oslovit nižší cenou jízdného. Zatímco České dráhy si za cestu Praha - Ostrava účtují 424 korun jako základní jízdné, za RTexpres by mohli platit jen 240 korun. To je stále o 20 korun levnější než lístek ČD i se slevou, kterou poskytují po nákupu zákaznické karty. S tou ČD stojí jízdenka 260 korun.

Foto: RailTrans
ČTĚTE VÍCE:
Drahám roste konkurence a je levnejší

Z Prahy do Ostravy za polovinu. To je filosofie nového spoje RTexpress, který bude konkurovat Českým drahám.

Ostrava - Karlovy Vary za 140 korun

S novým jízdním řádem České dráhy rozšiřují nabídku slev. Mezikrajová jízdenka eLiška umožní cestovat mezi dvěma libovolnými krajskými městy v Česku za 140 korun.

Vlak Pendolino vyjede z Prahy do Bratislavy a Vídně
Vlak Pendolino vyjede z Prahy do Bratislavy a Vídně | Foto: aktualne.cz

Například cesta z Ostravy do Karlových Varů bude stát místo dnešních 698 jen 140 korun.

Nová nabídka však není pro určená pro všechny. Pokud chce někdo cestovat za 140 korun, musí být vlastníkem takzvané In-karety s aplikací In-zákazník, In-junior nebo In-senior.

Navíc jízdenku eLiška je možno objednat a zaplatit pouze přes internetový obchod Českých drah, přičemž počet jízdenek v jednotlivých relacích a na jednotlivé vlaky je omezený.

Cestující si na Hlavním nádraží v Praze zapisují údaje o vlakovém spojení. České dráhy od 26. února pozměnily jízdní řád. Podle mluvčího ČD Aleše Ondrůje proto, aby na sebe vlaky líp navazovaly. Tarify firma nemění, novinkou bude pouze od 1. března rozšíření slev pro seniory také na cizince.
Cestující si na Hlavním nádraží v Praze zapisují údaje o vlakovém spojení. České dráhy od 26. února pozměnily jízdní řád. Podle mluvčího ČD Aleše Ondrůje proto, aby na sebe vlaky líp navazovaly. Tarify firma nemění, novinkou bude pouze od 1. března rozšíření slev pro seniory také na cizince. | Foto: ČTK
ČTĚTE VÍCE:
Kdo se vyzná ve slevách Českých drah

Vyhledat nejlevnější způsob přepravy vlakem vyžaduje i hodiny studia. Ve slevách Českých drah mají problém vyznat se i jejich zaměstnanci.

Zdražení slev

Dráhy od neděle zvýší takzvané zákaznické jízdné. Jízdenky na trasy nad padesát kilometrů podraží zhruba o 12,5 procenta. O odliv zákazníků se nebojí.

Foto: Aktuálně.cz

Na některých nádražích nově nebude zastavovat většina rychlíků, třeba ve Velkém Oseku na Kolínsku nebo ve Zdicích na Berounsku.

Počet regionálních spojů se podle zástupců Českých drah nesníží. Na méně frekventované tratě chtějí dráhy nasadit modernější vlaky. "Postupně nasadíme asi 40 nových regionálních vlakových souprav," říká Aleš Ondrůj. 

Nevýhodou pro cestující však bude, že na některých regionálních tratích budou muset nově na hranicích krajů přestupovat do jiných vlaků.

Jízdní řády dnes mění i autobusy. Ústecký dopravní podnik zruší 380 spojů ČTĚTE ZDE

 

Právě se děje

Další zprávy