Praha - Praha plánuje likvidaci Masarykova nádraží.
Radní si proto nechali vypracovat podkladovou studii, podle které by měly být objekty a ulice v nově vznikající lokalitě umístěny.
Studii má redakce Aktuálně.cz k dispozici, část studie najdete v grafice pod textem.
V prvních fázích přestavby budou zbourány objekty v severní části Masarykova nádraží, tedy stavby podél ulice Na Florenci.
Při nové výstavbě se bude již počítat s tím, že dojde k propojení ulic Na Florenci a Pernerova a zároveň Opletalova a Na Florenci. Ulice Opletalova bude vybíhat i do území dnešního kolejiště.
Prohlédněte si: Obrázky z nádraží, které má zmizet z centra Prahy |
Ulice, nebo náměstí?
Od hlavní budovy Masarykova nádraží by měla proudit pěší zóna, na které se počítá i s výsadbou stromů.
Podél této široké ulice, kterou někteří architekti označují za náměstí, by mělo vzniknout nové administrativně-obchodní centrum. Zcela zastavěna by tak byla strana ulice Na Florenci.
S výstavbou se počítá i ve spodní části ulice Hybernská. Tedy v návaznosti na budovu České pošty.
Historické centrum Prahy by se mělo v místě kolejiště probíhajícího pod magistrálou propojit se Žižkovem a Karlínem.
Kolejiště od Negrelliho viaduktu bude v podzemí směřovat do prostoru Hlavního nádraží.
Na uvolněném místě po železniční trati se počítá nejen se stavbou nových domů, ale i se zachováním památkově chráněných staveb.
Autobusové nádraží na Florenci by mělo být zachováno.
"Jeho rozsah se ale zmenší díky jeho novému provozní uspořádání," uvádí se ve studii.
Čtěte také: Masarykovo nádraží zmizí. Stavět se může už za rok Praha navrhuje zlikvidovat Masarykovo nádraží |