Exkluzivně: Jak bude vypadat Praha bez `Masaryčky`

Hana Vorlíčková
25. 8. 2008 0:02
Podívejte se na plány přestavby Masarykova nádraží
Krátce před pátou hodinou. Na nádraží je odpolední špička.
Krátce před pátou hodinou. Na nádraží je odpolední špička. | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Praha plánuje likvidaci Masarykova nádraží.

Radní si proto nechali vypracovat podkladovou studii, podle které by měly být objekty a ulice v nově vznikající lokalitě umístěny.

Studii má redakce Aktuálně.cz k dispozici, část studie najdete v grafice pod textem.

V prvních fázích přestavby budou zbourány objekty v severní části Masarykova nádraží, tedy stavby podél ulice Na Florenci.

Při nové výstavbě se bude již počítat s tím, že dojde k propojení ulic Na Florenci a Pernerova a zároveň Opletalova a Na Florenci. Ulice Opletalova bude vybíhat i do území dnešního kolejiště.

Nevýhodou nádraží je, že není průjezdné. Výhodou, že je nejblíže k centru.
Nevýhodou nádraží je, že není průjezdné. Výhodou, že je nejblíže k centru. | Foto: Ondřej Besperát
Prohlédněte si:
Obrázky  z nádraží, které má zmizet z centra Prahy

Ulice, nebo náměstí?

Od hlavní budovy Masarykova nádraží by měla proudit pěší zóna, na které se počítá i s výsadbou stromů.

Foto: Magistrát hl. m. Prahy

Podél této široké ulice, kterou někteří architekti označují za náměstí, by mělo vzniknout nové administrativně-obchodní centrum. Zcela zastavěna by tak byla strana ulice Na Florenci.

S výstavbou se počítá i ve spodní části ulice Hybernská. Tedy v návaznosti na budovu České pošty. 

Historické centrum Prahy by se mělo v místě kolejiště probíhajícího pod magistrálou propojit se Žižkovem a Karlínem.

Kolejiště od Negrelliho viaduktu bude v podzemí směřovat do prostoru Hlavního nádraží.

Na uvolněném místě po železniční trati se počítá nejen se stavbou nových domů, ale i se zachováním památkově chráněných staveb.

Autobusové nádraží na Florenci by mělo být zachováno.

"Jeho rozsah se ale zmenší díky jeho novému provozní uspořádání," uvádí se ve studii.

Čepice, dresy, šály, parfémy. Prostor před nádražím dnes patří vietnamským trhovcům.
Čepice, dresy, šály, parfémy. Prostor před nádražím dnes patří vietnamským trhovcům. | Foto: Ondřej Besperát
Čtěte také:
Masarykovo nádraží zmizí. Stavět se může už za rok
Praha navrhuje zlikvidovat Masarykovo nádraží

Podívejte se na exkluzivní plány přestavby Masarykova nádraží

 

Právě se děje

Další zprávy