Mitsubishi reviduje své plány. Zisk ale čeká stejný

Radek Pecák Radek Pecák
4. 11. 2011 13:45
Na domácím trhu Mitsubishi prodává méně kvůli ukončení dotací na koupi ekologických
Mitsubishi MiEV je první sériově vyráběný elektromobil
Mitsubishi MiEV je první sériově vyráběný elektromobil | Foto: Mitsubishi

Tokio - Opatrná ve výhledu na zbytek finančního roku, který skončí na konci března příštího roku, zůstává společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) přes relativně příznivé výsledky za první pololetí.

Podle zveřejněné tiskové zprávy MMC vykázala za 1. pololetí fiskálního roku 2011 konsolidované čisté tržby ve výši 907,5 miliardy japonských jenů. Je to 5procentní nárůst (o 42,8 miliard jenů) oproti stejnému období loňského fiskálního roku.

Firmě rostly prodeje v rozvíjejících se zemích a pomohlo i uvedení nových modelů na trh. To ve výsledku překonalo negativní vliv silného japonského jenu.

Model ASX táhne prodeje v Evropě i v USA
Model ASX táhne prodeje v Evropě i v USA | Foto: Mitsubishi

MMC vykázala provozní zisk 34,2 miliardy jenů, což je o 396 procent, resp. 27,3 miliard jenů více než ve stejném období fiskálního roku 2010. Kromě vyšších čistých tržeb výsledku napomohlo i snížení nákladů na materiál a ostatních nákladů.

Prodeje aut v pololetí stouply

Čistý zisk společnosti za 1. pololetí fiskálního roku 2011 činil 10,6 miliardy jenů, což představuje zlepšení o 15,5 miliardy jenů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

Zákazníkům Mitsubishi prodalo od března do října 519 000 aut, což je o devět procent více než vloni. Vlastně jediným regionem, kde se prodeje meziročně zhoršily, byl domácí trh, kde prodej 72 000 aut znamený pokles skoro o pětinu. Hlavní příčinou byl pokles poptávky po autech vinou zrušení dotací na ekologické vozy.

V Severní Americe dosahoval objem prodeje 61 000 kusů, což představuje nárůst o 41 procent, v Evropě se prodalo 117 000 automobilů, tedy o 20 procent více než ve stejném období roku 2010. Na obou trzích Mitsubishi výrazně pomáhá model ASX.

V Asii a dalších regionech dosahoval prodej 269 000 kusů, jde o 10procentní nárůst oproti stejnému období loňského roku.

Na základě dosažených výsledků v pololetí společnost předpokládá, že za celý rok prodá přibližně 1 030 000 aut, což je o 43 000 kusů méně než původně plánovala, také čisté tržby budou jen 1820 miliard jenů (o 130 miliard méně). Naopak provozní zisk ve výši 50 miliard jenů má zůstat nezměněn, stejně jako čistý zisk 20 miliard jenů.

 

Právě se děje

Další zprávy