Vlastník sítě Makro netrpělivě čeká na vánoční nákupy

ČTK ČTK
3. 11. 2011 15:32
Slabý ekonomický růst odrazuje lidi především od nákupů elektroniky
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Düsseldorf, Praha - Pokud lidé nebudou před Vánocemi v obchodech, které patří německé maloobchodní společnosti Metro AG mohutně nakupovat, zřejmě se této čtvrté největší maloobchodní síti na světě nepodaří splnit cíl růstu na celý letošní rok. V Česku této firmě patří obchody Makro.

Méně optimisticky vidí Metro AG závěr roku i poté, co oznámila, že jí stoupl ve třetím čtvrtletí provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek o 38 procent na 614 milionů eur (15,4 miliardy Kč).

Problémem totiž je, že tržby se snížily a obrat k lepšímu není kvůli dluhové krizi v Evropě a slabému ekonomickému růstu v Evropě příliš pravděpodobný.

Lidé nekupují elektroniku

Čtvrtletní zisk překonal odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří v průměru očekávali zisk 593 milionů eur. Tržby se však snížily o dvě procenta na 15,98 miliardy eur a zaostaly za očekáváním. Metro provozuje velkoobchody, obchody s elektronikou, hypermarkety a obchodní domy.

Metro má problémy hlavně s poklesem tržeb v obchodech s elektronikou, protože spotřebitelé prudce omezují výdaje hlavně za zboží, které nepovažují za nezbytně nutné. Původní plán počítal se zvýšením tržeb o deset procent.

Metro provozuje více než 2100 obchodů ve 33 zemích světa. Ve střední a východní Evropě působí společnost od roku 1993, v České republice je zastoupena od roku 1997. Její divize Makro Cash&Carry ČR provozuje 13 velkoobchodních center a podle tržeb patří mezi největší obchodní řetězce v zemi.

 

Právě se děje

Další zprávy