Boty od Pumy kupují hlavně Číňani, zájem v USA klesá

Tereza Holanová Tereza Holanová
25. 10. 2011 18:00
Německá firma vykázala ve třetím čtvrtletí stejný zisk jako před rokem
Foto: Puma

Herzogenaurach - Společnost Puma vykázala ve třetím čtvrtletí zisk 82 milionů euro (přes dvě miliardy korun). Na výsledku se podílely především prodeje lehkých běžeckých bot v Číně a Latinské Americe. Ve srovnání s loňským čtvrtletím tu skupina utržila o deset procent více.

Informovala o tom agentura Reuters.

Čtvrtletní výsledek německého prodejce sportovního zboží se od čísel za stejné období v roce 2010 nijak nelišil. Meziročně se však významně snížily prodeje v Severní Americe.

"Tento trh s ukázal svízelnějším, než jsme očekávali," komentoval finanční manažer firmy Michael Laemmermann.

Příčinu těchto problémů odborníci pouze odhadují. „USA jsou pro Pumu klíčovým trhem, proto vzniká otázka, z jakého důvodu došlo k takovému oslabení," zamýšlí se například analytik Robert Greil.

Celkové tržby společnosti činily ve sledovaném období 841,6 milionu euro, což odpovídá dřívějším odhadům ekonomů.

Zástupci skupiny zároveň oznámili, že letošním cílem je vydělat 3 miliardy euro. Odhadovat, jak se bude zájem zákazníků vyvíjet příští rok, šéf Pumy, která je v Evropě po společnosti Adidas druhým největším výrobcem sportovního zboží, odmítl.

 

Právě se děje

Další zprávy