Výrobci Tatranek klesl zisk. Další výhled je nejistý

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
11. 2. 2011 9:04
Potravinářským výrobcům rostou výrobní náklady, odbyt je slabý
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Opavia-Lu

New York  - Skoro o čtvrtinu se snížil čistý zisk americkému potravinářskému koncernu Kraft Foods ve čtvrtém čtvrtletí. V peněžním vyjádření dosáhl zisk 540 milionů USD (9,7 miliardy Kč).

Pokles zisku podle vyjádření firmy způsobily mimořádné náklady na začlenění společnosti Cadbury do skupiny. Kraft současně varoval, že očekává nárůst nákladů na suroviny.

Bez mimořádných nákladů se zisk na akcii snížil na 46 centů z předloňských 47 centů a skončil v souladu s očekáváním analytiků. Tržby společnosti pak stouply o 30 procent na 13,77 miliardy USD.

Růst zisku na akcii bude nižší

Kraft však současně varoval před obtížnou situací v letošním roce. Důvěra spotřebitelů je stále slabá, což ovlivňuje i jejich zájem utrácet, zatímco náklady na suroviny rostou. Společnost proto snížila svůj výhled růstu zisku na akcii na letošní rok na 11 až 13 procent. Původně čekala zvýšení zisku kolem 15 procent.

Kraft Foods získala souhlas většiny akcionářů britského výrobce čokolád Cadbury s převzetím v hodnotě 12 miliard liber (344,3 miliardy Kč) na počátku loňského roku. Spojením obou firem vznikl největší světový producent cukrovinek, žvýkaček a čokolád.

Nyní tedy firma zastřešuje producenty čokolády Milka, Toblerone nebo Figaro od skupiny Kraft s nejprodávanější britskou značkou čokolád Dairy Milk. Kraft Foods má ve svém portfoliu také sušenky LU, TUC nebo Oreo, kávy Jacobs a mimo jiné i české značky jako BeBe nebo Tatranka. Cadbury prodává kromě čokolád například žvýkačky Trident.

 

Právě se děje

Další zprávy