Češi jsou konzervativní: 10 let věří stejným značkám

Monika Horáková
22. 3. 2010 8:39
Některé kategorie ankety Dobrá značka ovládají již deset let stejné firmy.

Praha - Čeští zákazníci a zákaznice vydavatelství Reader´s Digest letos opět prokázali v anketě Dobrá značka neměnnost svých postojů. Již desátým rokem označují v četných kategoriích stále stejné obchodní značky.

Například Škoda je opakovaně považována za nejdůvěryhodnější značku mezi automobily, Česká spořitelna mezi bankami a stavebními spořitelnami, Olympus mezi fotoaparáty, Eta mezi kuchyňskými spotřebiči či Bromhexin mezi léky proti kašli.

Jednou z mála proměnlivých kategorií je oblast vlasové kosmetiky. V ní letos poprvé kraluje Schwarzkopf. V minulých devíti letech se na první pozici střídaly Avon a Wella. Avon byl nejdůvěryhodnější značkou čtyřikrát, zatímco Wella pětkrát.

Obměnu na pozici vítěze zaznamenala v průběhu deseti let také kategorie Cestovní kancelář. Zatímco v letech 2001-2004 byl nejdůvěryhodnější společností Fischer, v posledních šesti letech zvítězil vždy Čedok. Několikrát se obměnila ale i kategorie počítačů, léků proti bolesti nebo čerpacích stanic.     

Anketa neprobíhá pouze v České republice. Účastní se jí zákazníci a zákaznice vydavatelství z 16 evropských zemí.

Jak Reader´s Digest uvedl v tiskové zprávě, dotazování v České republice probíhalo výhradně internetovou cestou. V některých jiných zemích, například v Rakousku či Finsku, jsou dlouhodobě uplatňovány papírové dotazníky zasílané poštou.

O čem anketa vypovídá?

Výsledky však nelze považovat z hlediska celé české populace za reprezentativní. Ankety se účastní podle sdělení Reader´s Digest pouze zákazníci a zákaznice tohoto vydavatelství. Internetovou formou dotazování se navíc jejich okruh ještě více redukuje.

Vydavatelství obeslalo podle zveřejněných informací 20 000 osob, z nichž dotazník vyplnilo a zaslalo zpět 14,4 procenta oslovených.

 

Právě se děje

Další zprávy