Holit se budeme bez Woodse. Aféra vadí i Gillette

Bronislav Pavlík Bronislav Pavlík
12. 12. 2009 20:55
Osobní krize fenomenálního golfisty zasáhla naplno i svět reklamy.
Nad eférou nepláče jen golf, ale i byznys.
Nad eférou nepláče jen golf, ale i byznys. | Foto: Reuters

New York - Na životní a sportovní krizi fenomenálního golfisty Tigera Woodse, který po sérii soukromých karambolů oznámil přerušení své kariéry, zareagoval jeden z nejvýznamnější sponzorů. 

Společnost Gillette, pro niž byl Woods vedle fotbalisty Henryho a tenisty Federera jednou z tváří i v Česku známé televizní reklamní kampaně na holicí strojky Fusion Power, omezuje jeho roli ve svých plánech. 

Gillette patříci do koncernu Procter&Gamble vyřadí podle serveru BBC Woodse z veřejných vystoupení v televizi a v tisku. Mluvčí firmy Damon Jones uvedl, že Gillette tak podporuje jeho snahu vyřešit problémy a chránit vlastní soukromí.

"Tiger se chce stáhnout z veřejného života a my ho podpoříme tím, že omezíme jeho roli v našich marketingových programech," uvedla společnost v prohlášení.

Miliarda pokořena

Příjmy ze sponzorských smluv tvoří většinu toho, co Woods vydělal za celou kariéru. Podle magazínu Forbes právě letos tato částka překročila miliardu dolarů. 

Woodse využívá v reklamě řada světových značek od AT & T po Nike, pro druhou jmenovanou je stejně jako pro Gillett jednou z klíčových tváří.

Nike na aféru svého hrdiny reagovala už v pátek, ale poslala mu povzbuzující vzkaz.

"Je to nejlepší golfista na světě. Těšíme se, až se zase vrátí a vyjadřujeme mu i celé jeho rodině plnou podporu," uvedl mluvčí Nike Beth Gast.

Na Woodsův zatím dočasný ústup ze slávy může však doplatit samotný golf. Loni, když lídr světového žebříčku nehrál, klesla po dobu přestávky sledovanost tohoto sportovního odvětví na polovinu.

Případ Gatorade

Gillette svým postojem následuje řadu dalších sponzorů, kteří se začali od Woodse odvracet v minulých dnech.

Tento týden byla například publikována studie firmy Nielsen, podle níž stahují sponzoři reklamu s Woodsem z prime-timu amerických celostátních a kabelových televizí.

Nilsen uvedl, že poslední reklamní spot s Woodsem běžel v exkluzivním čase naposledy 29. listopadu. Šlo právě o klip pro firmu Gillette.

Také americká firma Gatorade, s níž má golfista smlouvu na pět let za 100 miliónů dolarů, přestává vyrábět nápoj Tiger Focus. Firma však tvrdí, že toto rozhonutí padlo ještě před tím nynějším Woodsovým skandálem.

Je pravděpobodobné, že ve smlouvách se sponzory má klauzule, umožňující v případě morálních poklesků od smlouvy, komentoval to v médiích analytik Williama Chippse ze společnosti IEG, která se zabývá sponzoringem. 

 

Právě se děje

Další zprávy