Praha ruší miliardové plány: Žižkov či Bubny nebudou

Domácí Domácí
13. 10. 2009 16:30
Developeři nemají peníze, magistrát dal k ledu změny územního plánu.
Nádraží Bubny po sto padesáti letech končí. Zbude tu zastávka na cestě k letišti Ruzyně
Nádraží Bubny po sto padesáti letech končí. Zbude tu zastávka na cestě k letišti Ruzyně | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Ekonomická krize bere sebou i velkolepé plány hlavního města a developerů postavit v Praze celé nové čtvrti.

Magistrát dal k ledu změny územního plánu, které se týkaly rozsáhlé přestavby Masarykova nádraží, nákladového nádraží Žižkov nebo lokality Bubny - Zátory. Některé z těchto projektů byly terčem kritiky ze strany architektů či památkářů, v případě Masarykova nádraží se objevily protesty, které kritizovaly úmysl zrušit přímé vlakové spojení středních Čech s touto centrální částí Prahy.

Rada hlavního města podle agentury ČTK rozhodla, že kvůli dopadu krize na developery odloží projednávání plánů těchto staveb na neurčito. Projekty plánované v těchto lokalitách by si vyžádaly investice v řádech stovek miliard korun.

(zpráva pokračuje pod fotografiemi a vizualizacemi)

O co Praha přišla: Podívejte se, jak měly vypadat Bubny

V místě dnešního Nákladové nádraží Žižkov mělo původně vyrůst nákupní a zábavní centrum. Měla tu podle plánů developerské společnosti Discovery Group a britské firmy Grainger Trust vzniknout úplně nová čtvrťskládající se z bytových domů až pro dvacet tisíc lidí.

Bubny měly být akcí developera Orco, který je nyní kvůli zásadním finančním potížím v soudem nařízené ochraně před věřiteli. Představitelé společnosti uváděli, že chtějí přilákat do Prahy evropské centrály nadnárodních firem. Orco chtělo za necelých 80 miliard korun vystavět čtvrť na území bubenského nádraží, která by propojila Letnou s Holešovicemi.

Třetí zrušený projekt počítal s tím, že vlastně úplně zmizí původní Masarykovo nádraží. Na jeho místě měly vyrůst bulváry o obchodní centra, vlaky by zajížděly na Hlavní nádraží.

 

Právě se děje

Další zprávy