Praha už autům nestačí, pomoci mají tunely. Zde jsou

bar,miz
14. 3. 2009 13:00
Praha 2 zužuje magistrálu. Lidem v okolí zplodiny aut prokazatelně způsobují rakovinu
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Tunel Blanka, tunel Národní muzeum - to jsou dva velké projekty, které mají ulevit dopravě v Praze, která se dostává do velkých potíží.

Centrem jezdí tolik aut, že prokazatelně ničí zdraví Pražanů a radnice v Praze 2 kvůli tomu dnes začal omezovat dopravu na jedné části magistrály. Další vážný problém s magistrálou má pak magistrát. Soud mu už před rokem nařídil, aby něco udělal s nadměrným hlukem aut na Pankráci, ale úřady neudělaly nic - tvrdí, že jsou bezmocné.

Na tunely se bude čekat. První je rozestavěný, o tom druhém se teprve mluví. Staví se však i jinde.

Podívejte se s námi, kudy budou moci řidiči v dohledné době projet.

FOTO (pro galerii klikněte na snímek):

Rekonstruovaná křižovatka na Hládkově s vyhrazenými pruhy pro cyklisty. Na území Prahy 6 a 7 vznikne celkem 5-6 km nových cyklotras a cyklostezek.
Rekonstruovaná křižovatka na Hládkově s vyhrazenými pruhy pro cyklisty. Na území Prahy 6 a 7 vznikne celkem 5-6 km nových cyklotras a cyklostezek. | Foto: Magistrát hlavního města Prahy
Vizualizace nové podoby magistrály u Národního muzea
Vizualizace nové podoby magistrály u Národního muzea | Foto: SATRA, VHE

VIDEO (pro spuštění klikněte na snímek):

Vizualizace nové podoby magistrály u Národního muzea
Vizualizace nové podoby magistrály u Národního muzea | Foto: SATRA, VHE
Ulice Milady Horákové je stále rušnější, k automobilové dopravě přibyly nákladní auta ze stavby.
Ulice Milady Horákové je stále rušnější, k automobilové dopravě přibyly nákladní auta ze stavby. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Kvůli Blance se propadla i Stromovka

V plném proudu je výstavba tunelového komplexu Blanka, která spojí Malovanku s Trójou. Takřka k nepoznání změní nejen Letnou, ale i blízké okolí Pražského hradu.

Tunel má být hotov v roce 2011, ale vše nejde tak, jak by mělo. Kvůli nestabilnímu podloží se například v parku Stromovka dvakrát vytvořil obří kráter.

I tento projekt má svá negativa. Z dokumentů magistrátu například vyplývá, že některými úseky denně projede několik tisíc nákladních aut, což přinese vyšší zdravotní riziko pro Pražany.

V souvislostech:
Tunel u Hradu zničí vzácné památky, varují archeologové
Kdo nese vinu za propadlou zem ve Stromovce? Nikdo

Václavák plný zeleně

Další velkou dopravní stavbou v Praze by měl být tunel mezi Národním muzeem a Václavským náměstím. Ačkoliv záměr před necelým rokem stvrdili svými podpisy premiér Mirek Topolánek a pražský primátor Pavel Bém (oba ODS), má řadu kritiků.

Ti tvrdí, že se sice zlepší situace přímo v centru metropole, ale jinde poblíž magistrály doprava naroste. Stavba má přijít na deset miliard korun.

Čtěte:
Proměna Prahy začala. Magistrála u muzea zmizí pod zem
Tunel u Národního muzea Praze nepomůže, tvrdí kritici

Staví se i v jiných koutech Česka. Řidičům by se mělo otevřít hned 53 kilometrů dálnic a rychlostních silnic. Jejich přehled najdete v tabulce:

 

Právě se děje

Další zprávy