Praha - Tunel Blanka, tunel Národní muzeum - to jsou dva velké projekty, které mají ulevit dopravě v Praze, která se dostává do velkých potíží.
Centrem jezdí tolik aut, že prokazatelně ničí zdraví Pražanů a radnice v Praze 2 kvůli tomu dnes začal omezovat dopravu na jedné části magistrály. Další vážný problém s magistrálou má pak magistrát. Soud mu už před rokem nařídil, aby něco udělal s nadměrným hlukem aut na Pankráci, ale úřady neudělaly nic - tvrdí, že jsou bezmocné.
Na tunely se bude čekat. První je rozestavěný, o tom druhém se teprve mluví. Staví se však i jinde.
Podívejte se s námi, kudy budou moci řidiči v dohledné době projet.
FOTO (pro galerii klikněte na snímek):
VIDEO (pro spuštění klikněte na snímek):
Kvůli Blance se propadla i Stromovka
V plném proudu je výstavba tunelového komplexu Blanka, která spojí Malovanku s Trójou. Takřka k nepoznání změní nejen Letnou, ale i blízké okolí Pražského hradu.
Tunel má být hotov v roce 2011, ale vše nejde tak, jak by mělo. Kvůli nestabilnímu podloží se například v parku Stromovka dvakrát vytvořil obří kráter.
I tento projekt má svá negativa. Z dokumentů magistrátu například vyplývá, že některými úseky denně projede několik tisíc nákladních aut, což přinese vyšší zdravotní riziko pro Pražany.
V souvislostech:
Tunel u Hradu zničí vzácné památky, varují archeologové
Kdo nese vinu za propadlou zem ve Stromovce? Nikdo
Václavák plný zeleně
Další velkou dopravní stavbou v Praze by měl být tunel mezi Národním muzeem a Václavským náměstím. Ačkoliv záměr před necelým rokem stvrdili svými podpisy premiér Mirek Topolánek a pražský primátor Pavel Bém (oba ODS), má řadu kritiků.
Ti tvrdí, že se sice zlepší situace přímo v centru metropole, ale jinde poblíž magistrály doprava naroste. Stavba má přijít na deset miliard korun.
Čtěte:
Proměna Prahy začala. Magistrála u muzea zmizí pod zem
Tunel u Národního muzea Praze nepomůže, tvrdí kritici
Staví se i v jiných koutech Česka. Řidičům by se mělo otevřít hned 53 kilometrů dálnic a rychlostních silnic. Jejich přehled najdete v tabulce: