Drsná kampaň proti pirátům silnic posílí, má nové spoty

Markéta Chaloupská, mch
16. 11. 2008 15:15
Agentura nasadí o 20 reklam víc, než dosud
Foto: Jiří Hloušek

* Režisér Renč kritizuje malou rotaci spotů, agentura přidá další * Stát je spokojený, varování podle něj vidělo už 5 milionů Čechů * Reklama bude mít i nové motivy: marihuanu a svatbu

Praha - Ministerstvo dopravy se rozhodlo zintenzívnit drsnou emotivní kampaň, která má za úkol odradit řidiče od nebezpečného chování za volantem. Reaguje tak na kritiku autorů i některých odborníků, kteří kampaň za 150 milionů označili za neviditelnou.

"Nechali jsme se kritikou částečně inspirovat," potvrdila Aktuálně.cz Ivana Jelínková z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Na obrazovkách by se mělo tento měsíc objevit o dvacet spotů více než v předchozím období.

Podle Petra Vlasáka, tiskového mluvčího agentury, která klipy připravuje, hraje roli ještě jeden faktor: ke konci a na přelomu roku tradičně roste nehodovost. "V kampani došlo k přesunu rozpočtu z roku 2009 do roku 2008. Období Vánoc je totiž většinou z pohledu nehodovosti rizikové," vysvětluje Vlasák.

Renč: Kampaň je neviditelná

Na kampaň si nedávno například postěžoval režisér Filip Renč, který klipy natočil. Chtěl, aby ministerstvo přitlačilo, protože podle něj nebyly spoty skoro vůbec vidět.

"Když to srovnáte například s kampaní na evropské předsednictví, která běží téměř pořád, tak je ta kampaň téměř neviditelná. Měla by být mnohem údernější," nechal se slyšet Renč.

V současnosti se ale podle něj situace zlepšila. "Pomalu se ta kampaň rozrůstá, musí to mít nějakou kulminaci," říká Renč.

Některé kritiky ze samotného ministerstva dopravy ale zvýšení počtu klipů nepřesvědčilo. "Jde o nejdražší kampaň v dějinách zaměřenou na bezpečnost, tak proč není vůbec vidět?," ptá se jeden ze zaměstnanců ministerstva dopravy, který si nepřál být jmenován. "Ani dvacet klipů navíc to nespraví," dodává.

I nový šéf dopravní policie Leoš Tržil kampaň nepřímo kritizoval. "Je vhodné, aby ta kampaň zintenzívněla, v tom ministerstvo plně podporuji," řekl Tržil.

Málo peněz, méně klipů

Expert na reklamu Daniel Köppl si naopak myslí, že ačkoliv jde o nejdražší kampaň v historii ministerstva dopravy, tak částka není nikterak závratná. Celkově je kampaň naplánována na dva roky a přišla na 150 milionů korun. Tyto finance ovšem podle něj neumožňují, aby klipy běžely v televizi pořád.

A dodává, že kampaň je naplánována dobře. Režisér Filip Renč se podle něj chtěl kritikou jen zviditelnit.

Obává se podle svých slov jen jedné věci, aby lidem nezevšedněla. "Časem je ta míra provokace otupí," říká Köppl.

Ministerstvo dopravy zatím hodnotí kampaň jako úspěšnou. Podle resortu během září a října spatřilo spoty v televizi přes pět milionů lidí.

"Věřím v její úspěšnost i v to, že bude pokračovat příznivý trend z října, kdy jsme zaznamenali na českých silnicích nejnižší počet usmrcených osob za posledních pět let," říká ministr dopravy Aleš Řebíček.

Marihuana a svatba

V nejbližší době se v televizi objeví další dva spoty drsné kampaně, které nahradí dva současné. Jejich tématem tentokrát je používání dětských autosedaček a následky řízení pod vlivem marihuany.

A co v nových klipech uvidíme?

V prvním z nich jedou mladí lidé ze svatby a kouří marihuanu. Řidič ale postupně ztrácí schopnost soustředit se, nedá přednost v jízdě a auto ze silnice doslova smete rozjetý autobus. Ženich se už pak jen marně snaží oživit nevěstu.

Druhé video ukazuje manželský pár s dítětem na krátké cestě městem. Žena drží dítě v náručí, místo aby ho usadila do předepsané autosedačky. Dojde ke srážce s jiným vozem, žena dítě neudrží, a to umírá po nárazu do čelního skla auta. 
 

 

Právě se děje

Další zprávy