Liška visí nad Brnem: Češi, chtějte olympiádu

Kateřina Eliášová
11. 10. 2007 12:45
Praha spustila na billboardech olympijskou kampaň
Pavel Liška visí z nebe. Češi, chtějte olympiádu.
Pavel Liška visí z nebe. Češi, chtějte olympiádu. | Foto: repro Aktuálně.cz

Praha - Praha spustila vůbec první reklamní image kampaň na podporu pořádání olympijských her v roce 2016.

"Všichni jsme v národním týmu," hlásí hrdě reklamní poutače.

Na plakátech, které se zatím objevily v hlavním městě, propagují hry herci Jan Tříska, Pavel Liška a Václav Vydra, zpěvačka Helena Zeťová a frontman kapely Kryštof Richard Krajčo.

Jan Tříska pózuje s kordem, Helena Zeťová v neoprénu coby plavkyně, Václav Vydra kyne z koně, Richard Krajčo létá s oštěpem nad Ostravou a Pavel Liška visí z kruhů nad Brnem.

Foto: PRAHA OLYMPIJSKÁ, o.p.s

Jan Tříska

Foto: repro Aktuálně.cz

Václav Vydra

Foto: PRAHA OLYMPIJSKÁ, o.p.s

Helena Zeťová

Foto: repro Aktuálně.cz

Richard Krajčo

"Kampaň má tři cíle: prezentovat uchazečské logo a uchazečský slogan. A taky oslovit lidi myšlenkou, že se ta kandidatura týká úplně všech, i nesportovců," řekl Aktuálně.cz Karel Tejkal ze společnosti Praha olympijská, která má propagaci Prahy jako uchazečského města na starost.

Herci přesvědčí i nesportovce

Aktéři reklamní kampaně svolili podle Tejkala pózovat bez nároku na honorář. "Souhlasí s myšlenkou, aby Praha pořádala olympiádu," tvrdí Tejkal.

Autorem fotografií je Herbert Slavík.

A proč se na plakátech objevují ryze nesportovci? Praha podle Tejkala vycházela z výzkumu agentury STEM, která říká, že polovina národa v České republice nesportuje a o sport se nezajímá. Z výzkumu taky současně vyplynulo, že téměř devadesát procent populace je hrdá na úspěch českých sportovců.

"Kampaň je cílená na ty, které by například neoslovil Roman Šebrle. Ty, co ho znají, nemusíme přesvědčovat, aby byly v Praze olympijské hry. My chceme oslovit třeba ty, co chodí na shakespearovské slavnosti," vysvětlil Tejkal.

Národní tým v Praze a krajských městech

Společnost Praha olympijská, která kampaň platí, plánuje rozmístit po celé republice 600 tzv. citylightů a 140 velkých billboardů.

Vedle Prahy visí i v krajských městech.

"V Praze jsme získali velkou část volných ploch, které jsou z disponibilních zásob hlavního města Prahy, část ploch je ale i koupená. V ostatních městech máme zatím billoboardy, o citylightech jednáme," vysvětlil Tejkal.

Za kampaň zaplatí Praha olympijská čtyři miliony korun.

Další kampaň bude v lednu

Praha chce rozjet další fázi kampaně začátkem příštího roku v době, kdy bude do Lausanne odesílat uchazečský dotazník.

Jaká kampaň bude, nechtěl Tejkal prozradit, prý by se v ní ale tentokrát měli objevit i sportovci.

"V budoucnu nečekejte mnohamilionové reklamní kampaně, ty v záloze nemáme. Přeci jen to jde z kapsy společnosti Praha olympijská," slibuje Tejkal.

Součástí kampaně budou i výjezdy přípravného olympijského týmu do krajů. Politici, novináři a veřejnost by se měli dozvědět podrobnosti o tom, jak se Praha na olmypiádu chystá. Chybět nebudou ani veřejné debaty.

 

Právě se děje

Další zprávy