Kraj utne dotování prázdných vlaků na Moldavu

Domácí Domácí
6. 5. 2011 7:26
Doplácet 2000 Kč na jednu cestu vlaku s třemi cestujícími, si nemůže Ústecký kraj dovolit
Doplácet 2000 Kč na jednu cestu vlaku s třemi cestujícími, si nemůže Ústecký kraj dovolit
Doplácet 2000 Kč na jednu cestu vlaku s třemi cestujícími, si nemůže Ústecký kraj dovolit | Foto: Zuzana Hronová

Ústí nad Labem -  Od prosince 2011 by měl být omezen provoz vlaků v úseku Osek-Moldava. Rozvoj Krušných hor to však neohrozí, uklidňuje Ústecký kraj.

V pracovní dny se tudy lidé po železnici skutečně nedostanou, ale o víkendech, svátcích a prázdninách ano.

"Trať má čistě turistický charakter, při plné sezóně o víkendech jsou naopak vlaky obsazeny i více než 100 cestujícími, takže návrh přizpůsobuje provoz skutečnému charakteru poptávky - turistickým sezónám," hájí rozhodnutí Jakub Jeřábek, vedoucí  krajského  oddělení dopravní obslužnosti.

Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících. Ukázala, že v pracovní dny mimo sezonu jezdí v uvedeném úseku jen jednotlivci, někdy jede vlak i celý 20 km dlouhý úsek z Oseka na Moldavu prázdný.

Jedna cesta z Oseka do Moldavy: ztráta skoro 2000 Kč

Jeřábek vyčísluje ztrátu provozu 1 km vlaku na cca 99 Kč, tj. za jednu jízdu z Oseka na Moldavu cca 1980 Kč, tam a zpět 3960 Kč.

"Doplácet takové částky za přepravu dvou či tří cestujících za jedinou cestu po této horské trati si nemůže Ústecký kraj dovolit. Proto je záměrem návrhu soustředit provoz do dní, kdy je úsek skutečně využíván," doplňuje.

Nový provozní koncept podle něj nepřinese jen omezení. Na využívaném úseku z Oseka do Mostu dojde ke zpravidelnění intervalu na 60 minut ve špičce, k nasazení modernizovaných jednotek Regionova a k propojení všech vlaků s linkou z Loun bez přestupu. „V Mostě budou také lepší přestupní možnosti na všechny směry," dodává šéf oddělení dopravní obslužnosti.

 

Právě se děje

Další zprávy