Ďuriš se stal novým ředitelem Dopravního podniku Praha

Domácí Domácí
30. 9. 2013 11:19
Vystřídal Milana Křístka, jehož rezignaci přijala rada podniku minulý týden.
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Jaroslav Ďuriš se oficiálně stal novým ředitelem pražského dopravního podniku, představenstvo dopravního podniku jej v pondělí zvolilo svým předsedou. Do funkce nastoupí 7. října.

Do hlavního města přišel z pozice generálního ředitele dopravního podniku Českých Budějovic. Ve funkci vystřídal Milana Křístka, který před týdnem předložil vedení podniku svoji rezignaci.

Nové výběrové řízení na generálního ředitele DPP město nevypsalo. Podle primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) město sáhlo po dalším uchazeči z výběrového řízení, které loni vyhrál Křístek. Ďuriš se tehdy dostal do užšího výběru. "Pohybujeme se v tom pořadí dále, tedy další v pořadí je pan Ďuriš," řekl Hudeček. Podle Křístka bylo jeho odvolání předem připravené.

Křístek nyní podle Hudečka odchází především kvůli neúspěšné snaze vypovědět nebo alespoň zvýhodnit smlouvu na nákup tramvají od Škoda Transportation za 19,2 miliardy korun.

Ďuriš má vyvést podnik z dluhů

Odborné posudky, které si dopravní podnik nechal v poslední době vypracovat, ale potvrzují, že smlouvy se Škodovkou jsou prakticky nevypověditelné. V případě výpovědi by Praze naopak hrozilo soudní řízení a pokuta.

Posledním důkazem toho je právnická analýza, o které psal v polovině září deník Insider. Z posudku vyplývá, že od smlouvy lze odstoupit pouze v případě, pokud Škoda Transportation při dodávkách výrazně pochybí.

Ďuriš by měl společnost s téměř 11 tisíci zaměstnanci vyvést z dluhů. S odbory hodlá jednat o o zmrazení mezd zaměstnanců, jejich propouštění však nechystá.

"Současná kolektivní smlouva je stoprocentním vítězstvím odborové strany nad manažerskou," uvedl Ďuriš. "Budeme hledat konstruktivní řešení."

Podle člena dozorčí rady podniku Oldřicha Schneidera zvoleného za zaměstnance je vyjednávání možné, odboráři ale byli vstřícní už při domlouvání nyní platné kolektivní smlouvy.

Ďuriš se zaměří se na současný systém slev na jízdném, který je podle něj neudržitelný. Souhlasí i se zvýšením pokuty za černou jízdu z 1000 na 1500 korun.

Rád by také vymohl desítky milionů korun, které podle jeho slov dluží dopravnímu podniku Středočeský kraj. Jde podle něj o desítky milionů korun. Podívat se chce i na kontroverzní smlouvu na pořízení tramvají a dostavbu metra A.

 

Právě se děje

Další zprávy