Praha - Analytický tým, který zpracovával posudek na nový dopravní systém pražské MHD, nedoporučil provádět změny k prvnímu září.
Podle Ladislava Bíny z Ústavu řízení dopravních procesů a logistiky Dopravní fakulty ČVUT jsou sice úpravy pražské dopravy potřeba, nová podoba však obsahuje několik zásadních chyb, kvůli kterým by se mělo počkat.
Nové jízdní řády například nikdo neprobral s jednotlivými městskými částmi a tzv. "metrobusům" chybí infrastruktura.
"Generální názor analytického týmu FD ČVUT je, že změny nejsou dostatečně připravené a není k dispozici ze strany ROPID souhrnná dokumentace, ve které by navrhované změny byly analyzovány a zdůvodněny po provozní a ekonomické stránce," upozornil Bína v online rozhovoru se čtenáři Aktuálně.cz.
Změny se navíc věnují jen tramvajím a autobusům a vůbec nepočítají například se železnicemi nebo s rozrůstající se linkou A pražského metra, upozornil Bína.
Podle posudku ČVUT také stále není jasné, že bude nový systém levnější. Podle ROPID se ušetří přibližně 400 milionů korun.
"Podrobnou analýzu, jak se k této částce přišlo, jsme neměli k dispozici a byl to jeden z argumentů, proč FD ČVUT nedoporučila změnu realizovat k 1. 9.," dodal.
Mezi cestujícími vzbudily nové jízdní řády vlnu nevole, lidem se prodlouží cesta do práce, mnozí z nich kvůli tomu začnou cestovat autem.
Společnost ROPID naopak tvrdí, že změny byly potřeba a celou dopravu zjednoduší. Podle ČVUT však z dostupných materiálů skutečně nevyplývá, zda nová MHD cestujícím skutečně ušetří čas nebo peníze.