Metro na trase C pět hodin stálo kvůli tajícímu sněhu

Domácí Domácí
8. 12. 2010 19:43
Náhradní autobusy byly přeplněné, povrchovou dopravu komplikovali bezohlední řidiči
Přeplněné autobusy místo metra. Praha, 8. prosince odpoledne.
Přeplněné autobusy místo metra. Praha, 8. prosince odpoledne. | Foto: ČTK

* Trasa C byla zablokovaná od dvou hodin odpoledne do sedmi večer * Do tunelu uvnitř mostu natekla voda stropem, nastal zkrat * Tak dlouhý výpadek metro dlouho nepamatuje

Praha - Voda z tajícího sněhu ve středu na pět hodin paralyzovala nejvytíženější část pražského metra.

Voda odpoledne natekla do tubusu uvnitř Nuselského mostu a ve dvě hodiny odpoledne zastavila provoz na lince C mezi stanicemi Pražského povstání a Florenc, což je klíčové spojení jižní a severní části města. Metro nahrazovalo 40 autobusů, ale jezdí přeplněné a na některých zastávkách se do nich cestující nevešli. Provoz se podařilo obnovit po 19. hodině.

Podle zpravodaje ČTK lidé raději chodili přes Nuselský most pěšky. Na mostě bylo ale po kotníky vody z tajícího sněhu.

Metro stálo kvůli prosakování vody do konstrukce Nuselského mostu, skrz který podzemní dráha projíždí. Potíže nastaly už dopoledne. Hasiči se nejprve pokoušeli vodu odsávat, pražská technická správa komunikací sníh odstraňovala, přesto se voda dostala až k elektroinstalaci metra a provoz musel být zastaven.

Voda a oheň

"Tající sníh se dostal dilatačními spárami do mostní konstrukce, kde je vedena elektřina," mluvčí Dopravního podniku. 

Podle odborného webu pozary.cz hasiči nejdřív kanál, kam zatekla voda, vyčistili. Pak ale voda prosakovala stropem do tunelu a nastal zkrat izolátoru napájecí kolejnice. Zkrat způsobil menší požár dvou izolátorů.

Provoz metra bývá čas od času přerušen třeba kvůli pádu člověka do kolejiště, ale jeho přerušení na celé odpoledne je výjimečné.

Podívejte se, jak to na Nuselském mostě a ve stanici metra Vyšehrad vypadalo:

"Nuselák" ve špatném stavu

Podle šéfa dozorčí rady DPP Karla Březiny byl na vině kromě počasí i špatný technický stav mostu. Větší oprava ale v současnosti zřejmě nebude možná.

"Nedovedu si představit za současné situace v MHD, že bychom šli do takové rekonstrukce, která by vyřadila metro C z provozu," řekl ČTK po středečním jednání dozorčí rady.

Nuselský most je jednou z klíčových staveb pražského dopravního systému, denně přes něj přejedou desítky tisíc aut. Během své sedmatřicetileté historie už jednu větší opravu zažil. V 90. letech se musela sanovat část, kde jezdí metro.

Technická správa komunikací podle mluvčího Tomáše Mrázka dlouhodobě plánuje opravu dilatačních spár na předmostích. Taková oprava by si ale vyžádala omezení provozu na mostu, což by způsobilo rozsáhlé dopravní komplikace.

Most by podle Mrázka potřeboval opravit také vnější plášť, náklady na rekonstrukci by ale byly v desítkách milionů korun. Kdy se bude most opravovat, není známo.

 

Právě se děje

Další zprávy