USA dostanou velorex, chystá se tam výroba tříkolky

ČTK ČTK
28. 12. 2010 11:20
Na americký trh by se měl dostat i motocykl pionýr
Foto: Radek Pecák

Opava - Nový model legendárního velorexu a pionýra by se mohl začít vyrábět v USA.

Opavský podnikatel Pavel Brída novou verzi tříkolového vozítka představil na veletrhu vozidel Sema show v Las Vegas. Podle něho vzbudil velký ohlas a již nyní jednají s americkým partnerem o možné výrobě za mořem.

V Česku představili nový model velorexu s názvem Velor-X-Trike letos v březnu na veletrhu v Brně k jeho 60. výročí. Retro model již není levným lidovým vozítkem jako v minulosti, ale supermoderním strojem, u kterého se například otevírají dveře nahoru po vzoru lamborghini, karoserie je pokrytá chameleonským lakem, výkon motoru přesáhuje 200 koní.

"V Americe vzbudil velorex jiný zájem než v Česku. Podle mě je toto extravagantní vozítko určeno hlavně pro kalifornský a floridský trh, jak už jsem to na začátku jeho vývoje předpovídal, a to nejen kvůli tamnímu vhodnému celoročnímu podnebí," uvedl Brída.

Jeho firma Motoscoot nyní jedná s partnerem v Indianapolis, který má o model vážný zájem. "Chtěli bychom pro tamní trh vyrábět nejen velorexy, ale i nové pionýry a jiné modifikace našich produktů," konstatoval Brída.

Přednost dává právě americkému trhu, protože je na něm daleko méně legislativních a administrativních překážek.

Tříkolka dostane nový design v kombinaci s látkou, což má Američany přilákat. "Bude to adrenalinové vozítko, protože přímo v kabině uslyšíte až 12.000 otáček vytočeného a vyladěného motocykloveho motoru za zády," podotkl strůjce nového velorexu.

Na českém trhu zatím neprodali žádný nový model velorexu, protože každý kus je velmi pracně ručně vyráběný originál. "V současné době vyrábíme pár kusů přímo na přání zákazníků, probíráme s nimi každý detail, barvu, interiér, kola, střechu, dveře, každý kus totiž bude originál, jediný na světě," uvedl Brída.

První zákazníci by měli nový velorex dostat v polovině příštího roku. "Každý vůz se ještě musí zvlášť homologovat, zhruba měsíc také trvá testování," dodal.

U nového velorexu, jehož cena začíná na půl milionu korun, stále zůstávají prvky, které evokují starý "hadrák". Základem je pohonná jednotka motocyklu s převodem na jedno zadní kolo přes řetěz, oblouk u dveří je stejný, sklon zadní karoserie, špicová kola, průduchy u sání, na motoru žábra, dva výfuky, tankování vpředu karoserie jako u původního velorexu s motocyklovým víčkem nádrže.

Z nových moderních dílů jsou na něm xenonová světla, anatomické sedačky, LCD dotykové displeje, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, bodové pásy nebo led-diody s podsvícením podvozku, motoru a interiéru vozidla. Pro americký trh by měl dostat silný dvouválcový motor Ducati, případně jiný podle přání zákazníka.

 

Právě se děje

Další zprávy