Libor Stejskal Aktuálně.cz Veronika Skálová Libor Stejskal, Aktuálně.cz, Veronika Skálová | Komentáře
3. 4. 2010 15:05

Diskuse: Máme rádi hypermarkety ...a proč vlastně?

Čtenáři debatují o fintách řetězců i o tom, zda se vyplatí nakupovat v hypermarketech
Foto: Jan Langer

"Že jsou levné nábytky podvod? Ano jsou, ale podvod do té míry, že naše kvalitní dřevo se nedostane našim stolařům a řemeslníkům, protože ty už vytlačily z výroby zahraniční firmy, co u nás skoupí dřevo a nadělají z něj dřevotřísku. Dřevotřískový nábytek skládaný až doma po vybalení z krabice je vynikající marketingový tah," píše diskutující vystupující pod přezdívkou Trégl v debatě pod článkem Aktuálně.cz o fintách, které chystají na své zákazníky české hypermarkety.

Některé z obchodních fíglů zmiňuje marketingový odborník Petr Styx. Koncept nákupních center se podle něj proměňuje. "Umělá příroda. Je bezpečnější než normální park. Také čistější, pohodlnější. Co na tom, že není opravdová," komentuje jeden ze znaků nákupních center posledních let.

Právě na řetězcích obchodů s nábytkem ve velkých obchodních centrech jsou podle Styxe znatelné vypracované marketingové postupy. Obchody například v letácích uvedou cenu za daný nábytek ve výši 8 nebo 10 tisíc, to je však absolutní cenové dno. "Zákazník však nabude dojmu, že pokud je osm až deset tisíc běžná cena, pak kvalitní sedačku koupí třeba za dvacet tisíc. Ale to není reálné. Jen kostra z bukového dřeva přijde přibližně na patnáct tisíc," říká marketingový specialista.

Více v článku a následné diskusi čtenářů: Hypermarkety nelžou. Jen neříkají pravdu o vašem nákupu

Do následné čtenářské debaty se zapojila řada čtenářů se svými zkušenostmi s nakupováním v hypermarketech.

Foto: Aktuálně.cz

Čtenáři zmiňují, že trikem některých hypermarketů a supermarketů je podle jejich názoru to, že u pokladny je jim namarkována jiná cena, než jaká byla uvedena u zboží v regálu. Diskutující Renata k tomu píše o svých zkušenostech: „V Tescu nejdříve pokladní tvrdila, že cena je správná, i když leták tvrdil opak, pak zase, že mi to za uvedenou cenu nemůže prodat, protože v pokladně by to musel někdo přenastavit, a to teď nejde. V Bille nejdříve také pokladní tvrdila, že cena je správná, ale když se přesvědčila na regálu o opaku, zavolala vedoucí a nebyl problém cenu v pokladně změnit a výrobek prodat za správnou. Chyba se stát může, ale důležité je, jak se k tomu obchod postaví. U některých mám pocit, že to dělají vyloženě schválně... "

Někteří čtenáři uvažují o nevýhodách a výhodách nákupu ve velkých obchodech a nákupních centrech. Diskutující vystupující pod přezdívkou ZaZu se zamýšlí nad proměnami obchodních metod prodejců. Podle čtenáře se mění jejich "sofistikovanost". „Copak dříve nebyly jarmarky a různé trhy? Dnes by samozřejmě takový způsob prodeje asi nikomu nevyhovoval (…). A jít do chrámu konzumu? Proč ne. Naleznete tam vše."

Debatér vystupující pod přezdívkou Šťoural reaguje, že nakupovat mimo hypermarkety se nakupujícímu často vyplatí. „Zkuste vyvinout úsilí (asi bydlíte poblíž polských hranic) a ochutnejte uzeniny od malého venkovského výrobce třeba na Moravě ať to můžete srovnat. Nebo pečivo z venkovské pekárny, kde ještě topí dřevem. Vřele doporučuju," nabádá čtenář.


 

Právě se děje

Další zprávy